فدراسیون کشتی به اهداف خود در لیگ کشتی رسید؟

با بسته شدن پرونده بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر کشتی باید دید فدراسیون تا چه اندازه به اهداف خود رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی با تمام فراز و فرود‌هایی که داشت به پایان رسید و فارغ از حواشی روز فینال، اعتراض به داوری ها، انصراف و تهدید به کناره گیری برخی تیم‌ها، این پیکار‌ها در روز‌هایی که شیوع گسترده ویروس کرونا بسیاری از مسابقات را لغو یا به تعویق انداخته بود با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به صورت متمرکز برگزار شد تا متولیان کشتی اقدام مهم و تاثیرگذاری را انجام داده باشند.

در همین راستا می‌توان به صحبت‌های علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی اشاره کرد که اظهار داشت: کاری که در لیگ انجام شد کار بزرگی بود، نزدیک‌ترین نفرات و دوستان به من تماس می‌گرفتند و می‌گفتند که برگزاری لیگ ریسک دارد و از آن صرف نظر کنید، اما باید بگویم که نمی‌توانستیم کشتی را تعطیل کنیم چرا که قطعا المپیک برگزار می‌شود. چرا که اگر قرار بر برگزاری آن نبود، جام جهانی کشتی نیز برگزار نمی‌شد و در آن جا دیدید که کشتی گیران روس، اوکراین و بلاروس و ... با آمادگی کامل آمده بودند و اگر ما رقابت‌های لیگ را برگزار نمی‌کردیم و کشتی گیران را به یک آمادگی نسبی نمی‌رساندیم قطعا ضرر می‌کردیم.

دبیر با بیان اینکه فدراسیون کشتی از برگزاری لیگ اهدافی را دنبال می‌کرده، گفت: ما سه هدف داشتیم، یکی اینکه کشتی به جریان بیافتد چرا که چند ماه دیگر المپیک توکیو را پیش رو داریم و باید نفرات ما به یک آمادگی نسبی می‌رسند، دوم اینکه از لحاظ درآمدی کشتی گیران تأمین می‌شدند و سوم اینکه کشتی به خانه‌های مردم رفته و با علاقمندی نوجوانان آینده کشتی تأمین گردد.

به طور حتم با توجه به صحبت‌های علیرضا دبیر و حساسیت‌هایی که وی نسبت به رقابت‌های لیگ کشتی دارد، مسئولان سازمان لیگ باید با تحلیل نقاط قوت و ضعف بررسی کنند تا چه اندازه اهداف فدراسیون کشتی محقق شده است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/22767
اخبار مرتبط

نظرات شما