آمریکا: اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران مغایر با برجام نیست!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از ادامه تحریم‌های ایران به دلیل آنچه نقض حقوق بشر و تروریسم خواند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعمال تحریم‌های جدید واشنگتن علیه تهران را مغایر با توافق برجام ندانست.

بر این اساس، پرایس در نشست خبری روزانه خود با خبرنگاران گفت: توافق برجام دست آمریکا را برای اعمال تحریم‌های غیرهسته‌ای علیه ایران نبسته است. ما برنامه‌ای برای رفع تحریم‌های غیرهسته‌ای مانند تحریم‌های وضع شده علیه تهران به دلیل تروریسم را نداریم.

وی افزود: ما در بازگشت به برجام تنها تحریم‌هایی را که با این توافق ناسازگار است برخواهیم داشت. ما حتی در صورت بازگشت به توافق هسته ای، ایران را در حوزه‌های دیگر مانند فعالیت‌های منطقه‌ای تهران، حقوق بشر و تروریسم تحت فشار قرار خواهیم داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: یکی از ابزار‌هایی که در زمینه تحت فشار قرار دادن ایران در اختیار داریم بی تردید تحریم است. در برجام هیچ بندی برای جلوگیری از تحریم‌های مرتبط با مسائل دیگر وجود ندارد. از این رو، ما از تحریم‌ها برای پاسخگو کردن تهران استفاده خواهیم کرد.

پیش‌تر دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا با هوشمندی تمامی تحریم‌های ایران از جمله تحریم‌های بانکی و نفتی را ذیل تحریم‌های حمایت از تروریسم قرار داد. این امر بدان معناست که حتی با بازگشت آمریکا به توافق برجام، واشنگتن می‌تواند بسیاری از تحریم‌ها را با توجیه تروریسم و نقض حقوق بشر همچنان حفظ کند.

با این حال، مقامات تهران بار‌ها تاکید کرده اند لغو تمامی تحریم‌ها پیش شرط بازگشت ایران به اجرای کامل برجام است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/25847
اخبار مرتبط

نظرات شما