خلبان سابق ارتش صهیونیستی: مقامات اسرائیل و فرماندهان ارتش جنایتکاران جنگی هستند

یک خلبان سابق نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی که به دلیل مخالفت با کشتار غیرنظامیان فلسطینی از ارتش برکنار و مجبور به ترک فلسطین اشغالی شد، مقام‌های صهیونیست و فرماندهان ارتش را جنایتکاران جنگی توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، یک خلبان سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی که در سال ۲۰۰۳ از ارتش برکنار شد، در یک مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری «آناتولی» ترکیه گفت، رژیم صهیونیستی و فرماندهان ارتش آن، «جنایتکاران جنگی» هستند.

به گزارش آناتولی، در فلسطین اشغالی و ارتش رژیم صهیونیستی افرادی هستند که مخالف اشغالگری و سیاست‌های سرکوبگرایانه تل‌آویو علیه فلسطینی‌ها هستند و «یوناتان شاپیرا» یکی از آن‌هاست. او همچنین کارزاری را برای تشویق سایر اعضای ارتش به استعفا با توجه به وضعیتی که در آن قرار دارند، به راه انداخت. در نتیجه کارزار او و دوستانش، ۲۷ خلبان دیگر ارتش رژیم صهیونیستی از سمت‌های خود در نیروی هوایی از سال ۲۰۰۳ استعفا کرده‌اند.

او بعد از برکناری، از همه مشاغل دیگری که در آن‌ها پذیرفته شد هم به دلیل شرکت در تظاهرات حمایت از حقوق فلسطینی‌ها و جلب کردن توجهات از طریق برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی به سمت جنایات جنگی انجام شده به دست ارتش اسرائیل، اخراج و در نهایت مجبور شد برای ادامه زندگی به نروژ برود.

وی در این مصاحبه از چرایی پیوستنش به ارتش رژیم صهیونیستی و این که چطور متوجه شد بخشی از سازمانی تروریستی است، توضیح داد.

این خلبان سابق ارتش رژیم صهیونیستی گفت: من در انتفاضه دوم متوجه شدم آنچه نیروی هوایی اسرائیل و ارتش انجام می‌دهد، جنایت جنگی، ایجاد رعب و وحشت در بین جمعیت میلیون‌ها فلسطینی است و وقتی این را فهمیدم تصمیم گرفتم نه تنها (ارتش را) ترک کنم بلکه سایر خلبان‌ها را سازماندهی کنم که علناً از شرکت در این جنایت خودداری کنند.

وی افزود: به عنوان یک کودک در اسرائیل (فلسطین اشغالی) شما بشدت با آموزش نظامی‌گرایی صهیونیستی بزرگ می‌شوید. تقریباً چیزی درباره فلسطین نمی‌دانید، درباره فاجعه [اشغال فلسطین در] سال ۱۹۴۸ چیزی نمی‌دانید، درباره ظلم و ستم جاری چیزی نمی‌دانید.

او با اشاره به خلبان‌هایی که در کشتار جمعی غیرنظامیان شرکت می‌کنند، گفت: آن‌ها را می‌فرستند تا موشک و بمب بر سر شهرهای فلسطینی بریزند. یک جایی فهمیدم که این اقدام تروریستی است. این اشغالگری، عملی جنایتکارانه و جنایت جنگی است و ما حاضر نیسیتم به مشارکت در این جنایت جنگی ادامه دهیم.

طبق این گزارش، وی گفت که با هدف حمایت از مردم به ارتش پیوست و در ادامه تاکید کرد برای حفاظت از مردم باید در طرف دیگر ایستاد و بجای حضور در ارتش اسرائیل، کنار فلسطینی‌ها قرار گرفت.

این نظامی سابق افزود: این یک روند روانشناختی و بسیار دشوار است اما وقتی می‌فهمید که شما بخشی از یک سازمان تروریستی هستید، متوجه می‌شوید که باید نه بگویید و عواقب آن را بپذیرید. من از همه شرکت‌هایی که در آن‌ها کار می‌کردم اخراج شدم و این برای من هم سخت بود، زیرا من از مبارزۀ فلسطین حمایت و در سراسر جهان سخنرانی می‌کنم، زیرا من بخشی از جنبش عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل هستم، چون می‌گویم که اسرائیل رژیمی آپارتاید است. زیرا می‌گویم دولتم (رژیم صهیونیستی) و فرماندهان آن جنایتکاران جنگی هستند.

این اظهارات در حالی است که رژیم صهیونیستی از دوشنبه گذشته (۲۰ اردیبهشت) حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه را آغاز کرده و تاکنون ۹۰ ساختمان از جمله سه برج مسکونی را تخریب کرده است. درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین آمار اعلام شده از جنگ فلسطین برای دفاع از قدس، از افزایش تعداد شهدا به ۲۱۸ تن و نیز افزایش تعداد مجروحان به ۵۶۰۴ نفر خبر داده است.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/25994
اخبار مرتبط

نظرات شما