پشتیبانی و حمایت پنتاگون از اقدامات اسرائیل در فلسطین

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی بر دفاع این رژیم از خود و حمایت از غیرنظامیان اسرائیلی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، پنتاگون به نقل از جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از دیدار و رایزنی لوید آستین، رئیس این نهاد با همتای اسرائیلی خود خبر داد.

براین اساس، آستین طی این گفتگو بار دیگر بر حمایت بی دریغ آمریکا از حق رژیم صهیونیستی در دفاع از خود و حمایت از غیرنظامیان اسرائیلی تأکید کرد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین ضمن ابراز تاسف از مرگ صد‌ها بی گناه اسرائیلی و فلسطینی از تنش زدایی و برقراری آرامش میان طرف‌های درگیری حمایت کرد.

این اولین باری نیست که آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی می‌ایستد.

روز گذشته نیز بایدن رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر از این رژیم حمایت کرد و آن را برای دفاع از حق خود محق دانست.

از سوی دیگر، بیشتر کشور‌های جهان خواستار توقف درگیری و برقراری آتش‌بس فوری هستند؛ مسئله‌ای که از سوی مقامات سیاسی و امنیتی رژیم اشغالگر مورد بی‌توجهی قرار گرفته است و همچنان خواستار تجاوزگری و نقض قوانین بین‌المللی و انسانی هستند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، درباره کاهش تنش‌ها و پایان دادن به خشونت‌ها در اراضی اشغالی تبادل نظر کردند و وی در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: درباره اینکه آمریکا و اتحادیه اروپا چطور می‌توانند در پایان دادن به خشونت در اسرائیل و فلسطین مشارکت داشته باشند و تنش‌ها را کاهش دهند با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، تبادل نظر کردیم.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/26051
اخبار مرتبط

نظرات شما