مسکو: تحریم‌های ضد روسی دلیل اصلی لغو پروژه‌های مشترک با اروپاست

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت تحریم‌های ضد روسی، دلیل اصلی لغو پروژه‌های مشترک بین مسکو و اتحادیه اروپا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت بسیاری از پروژه‌های سیاسی، بشردوستانه و اقتصادی مشترک بین روسیه و اتحادیه اروپا به دلیل تحریم های ضد روسی بروکسل مسدود شدند.

ماریا زاخارووا، در صفحه فیس بوک خود نسبت به ادعا‌های وزیر خارجه اتریش مبنی بر اینکه مسکو علاقه‌ای به گفتگو با اتحادیه اروپا ندارد، نوشت: این درست نیست. بسیاری از پروژه‌های سیاسی،  بشردوستانه و اقتصادی مشترک روسیه و اتحادیه اروپا به دلیل تحریم‌های ضد روسی و سخنان تهاجمی بروکسل مسدود شدند.

اوایل روز شنبه الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش پیش از نشست اتحادیه اروپا ادعا کرد که این اتحادیه  می‌خواهد با روسیه گفتگو کند، اما مسکو علاقه‌ای در این باره نشان نمی دهد. وی همچنین اظهار داشت که اتحادیه اروپا و روسیه باید در بسیاری از مسیر‌ها از آب و هوا تا بخش انرژی با هم همکاری کنند.

شالنبرگ ابراز امیدواری کرد تنش‌ها بین روسیه و اتحادیه اروپا هرچه زودتر پایان یابد و روابط بین دو طرف بهتر شود.

زاخارووا پیشتر اعلام کرده بود که کشور‌های غربی در حال اجرای یک برنامه اطلاعاتی و از پیش طراحی شده برای  مهار فدراسیون روسیه هستند.

چندی پیش، آمریکا تحریم های جدیدی را به دلیل آنچه افزایش حضور نیروهای روسیه در مرز اوکراین و تنش زایی این کشور خوانده، علیه مسکو اعمال کرده است. روسیه در پاسخ به تحریم‌ها و اقدامات تنش‌زای اخیر آمریکا، ده نفر از دیپلمات های آمریکایی را اخراج و هشت نفر از مسئولان این کشور را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/26179
اخبار مرتبط

نظرات شما