پنتاگون: نیمی از نیرو‌های ما افغانستان را ترک کرده اند

سخنگوی پنتاگون از خروج نیمی از نیرو‌های آمریکایی از خاک افغانستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از الجزیره، پنتاگون از خروج نیمی از نیرو‌های امریکایی از خام افغانستان خبر داد.

سخنگوی پنتاگون گفت: حدود نیمی از نیرو‌های ما خاک افغانستان را ترک کرده اند و خروج ما به معنای خروج از منطقه نیست.

این در حالی است که یک مقام پنتاگون گفته است پاکستان به ارتش آمریکا اجازه داده تا از حریم هوایی اش استفاده کرده و به حمایت از حضور خود در افغانستان بپردازد.

«دیوید اف هلوی» دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور هند و اقیانوسیه خطاب به کمیته خدمات مسلح سنا گفت دولت آمریکا به همکاری با پاکستان به خاطر اهمیت نقش این کشور در روند صلح افغانستان ادامه می‌دهد.

او گفت: پاکستان نقشی مهم را در افغانستان ایفا کرده است. آن‌ها از روند صلح افغانستان حمایت کرده اند. پاکستان همچنین به ما اجازه داده تا پرواز بر فراز این کشور داشته و به حمایت نظامی خود در افغانستان بپردازیم.

او در ادامه افزود: ما به مذاکرات خود با پاکستان ادامه می‌دهیم؛ چرا که حمایت آن‌ها و مشارکت شان در صلح آتی در افغانستان حیاتی خواهد بود.

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان روز شنبه خطاب به قانونگذاران در نیویورک اعلام کرده بود که پاکستان به دنبال یک مشارکت راهبردی گسترده با آمریکاست.

پیشتر نیز وزارت دفاع امریکا مدعی شده بود خشونت‌ها از سوی طالبان، مانع خروج نیرو‌های امریکایی از افغانستان نمی‌شود و همه این نیرو‌ها تا یازدهم سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفته بود همه نظامیان امریکایی و ناتو در تاریخ تعیین شده (۱۱ سپتامبر) از افغانستان خارج خواهند شد.
او تاکید کرده بود که نیرو‌های امنیتی افغانستان، توانایی دفاع از کشورشان را دارند و این نیرو‌ها پشتیبانی مالی امریکا را در آینده نیز خواهند داشت.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/26202
اخبار مرتبط

نظرات شما