حمایت سران ناتو از مذاکرات احیای برجام

سران کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی از مذاکرات احیای برجام حمایت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از پایگاه ناتو، سران ۳۰ کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای از مذاکرات کنونی وین در جهت احیای برجام پشتیبانی کردند.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن بر روی پایگاه ناتو منتشر شده است، آمده است: ما به عنوان اعضای ناتو از مذاکرات مهمی که میان شرکت کنندگان در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از یکسو و نیز به طور جداگانه با آمریکا از سوی دیگر برقرار است، به منظور هموار کردن مسیر برای بازگشت آمریکا و ایران به پایبندی‌های برجام حمایت می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما متعهد می‌شویم که ایران هرگز سلاح هسته‌ای را به دست نخواهد آورد.

در این بیانیه آن‌ها همچنین از مذاکرات ۴+۱ و ایران حمایت کرده و ابراز امیدواری کردند تهران و واشنگتن به تعهدات خود ذیل برجام بازگردند.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما از هدف بازگرداندن منافع برجام و اطمینان یافتن از طبیعت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم. این مسأله‌ای به شدت حیاتی و مهم است. ما به شدت از آژانس بین المللی انرژی اتمی در نظارت دقیق و سختگیرانه خود و تلاش‌های این سازمان برای اطمینان از تعهدات ایران به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) و پادمان در میان سایر تعهدات تهران حمایت می‌کنیم.

گفتنی است پیشتر سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفته بود: مذاکرات وین به بن بست نرسیده و گفتگو‌ها درباره برخی ظرایف فنی، سیاسی و اجرایی در حال انجام است.

او با تاکید بر اینکه این دور بعید است دور آخر باشد، بیان کرد: آمریکا باید تصمیم خود را بگیرد و بداند در موضع برابر میان ایران و گروه ۱+۴ وجود ندارد. آن‌ها بدانند طرف خاطی و نقض کننده برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ هستند و باید تضمین‌های لازم را برای عدم تکرار اتفاقات دوران ترامپ بدهند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/26778
اخبار مرتبط

نظرات شما