درخواست وزیر امور خارجه لیبی برای خروج نظامیان خارجی از این کشور

نجلاء المنقوش از تمامی طرف‌های خارجی که دارای نیرو‌های نظامی در لیبی هستند خواست از خاک این کشور خارج شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، نجلاء المنقوش، وزیر امور خارجه دولت وفاق ملی لیبی در کنفرانس برلین که با موضوع جنگ داخلی این کشور برگزار شده است، گفت: پیام واحد ما این است که این مردم لیبی هستند که از طریق صندوق‌های رای تصمیم می‌گیرند که چه کسی ریاست کشور و چه کسانی قانونگذاری در لیبی را بر عهده بگیرند.

وی افزود: هدف همه ما یکی خواهد بود و آن آشتی میان طیف‌های مختلف مردم لیبی است. خواسته همه ما نیز یکی است و آن اخراج بدون استثنای هر فرد مسلح خارجی است.

نجلاء المنقوش از کم توجهی در اجرای نتایج کنفرانس سابق برلین انتقاد کرد و گفت: با وجود وحدت قوه قانونگذاری، توقف درگیری‌ها و گشوده شدن جاده ساحلی، شاهد کندی در اجرای بقیه بند‌ها هستیم به همین دلیل نیاز است در کنفرانس پیش رو در پی ارائه سازوکاری عملی باشیم که در آن اجرای تدابیر شورای امنیت سازمان ملل متحد و نتایج کنفرانس برلین هدف باشد، نمی‌توان ساکت نشست و تدابیر و تصمیمات تنها نوشته‌ای بر کاغذ باشد.

وی تاکید کرد: نوشته زمانی قدرت می‌گیرد که به اجرا گذاشته شود، اجرایی شدن نیز نیازمند سازوکاری عملی است که بتواند عوامل داخلی و خارجی را به هم پیوند بزند، زیرا بحران لیبی آمیزه‌ای از این دو عامل است.

گفتنی است از زمان سقوط دولت معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی، این کشور محلی برای درگیری های گسترده میان نیروهای خارجی و نیز طرف های داخلی است. ترکیه از دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس حمایت می کند، در حالی که کشورهای عربی مانند مصر، عربستان سعودی، و امارات متحده عربی به همراه روسیه حامی خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای ارتش آزاد لیبی هستند. 



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/26989
اخبار مرتبط

نظرات شما