هشدار شدید کره شمالی درباره تداوم همکاری‌های نظامی آمریکا با کره جنوبی

رسانه‌های کره شمالی امروز اعلام کردند کره جنوبی و آمریکا با انتخاب گزینه تشدید تنش‌ها در معرض خطر "بحران امنیتی بزرگ" قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،به نقل از رویترز، کیم یونگ چول، ژنرال و سیاستمدار ارشد کره شمالی در بیانیه‌ای از تداوم اقدامات خصمانه مشترک کره جنوبی با آمریکا انتقاد کرد.

در بیانیه امروز کیم یونگ چول، ژنرال و سیاستمدار ارشد کره شمالی آمده است: کره جنوبی باید هزینه اتحاد خود با آمریکا و همکاری علیه کره شمالی را پرداخت کند و ما حاضریم در مقابل دشمنانمان با اقتدار بایستیم. ما به دشمنانمان هشدار می دهیم که انتخاب خطرناکی انجام داده‌اند و تا چه اندازه با یک انتخاب اشتباه خود را در معرض یک بحران بزرگ امنیتی قرار داده اند.

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که روز گذشته کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون به سئول و واشنگتن درباره رزمایش مشترک نظامی که این هفته قرار است آغاز شود، هشدار داده بود.

 

قرار است در هفته جاری کره جنوبی با همکاری آمریکا در شبه جزیره کره و مناطق مجاور آن رزمایش نظامی انجام دهند. کره شمالی به این اقدام مشترک واکنش نشان داده و اعلام کرده هرگونه تجاوز به امنیت ملی این کشور را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

آمریکا و کره جنوبی معتقدند برگزاری این رزمایش نظامی می‌تواند راهی برای کشاندن مقامات کره شمالی بر سر میز مذاکره و محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی این کشور باشد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/28096
اخبار مرتبط

نظرات شما