رافائل گروسی احتمالاً به ایران سفر خواهد کرد

روزنامه‌نگار وال‌استریت‌ژورنال به نقل از بعضی منابع آگاه از احتمال سفر دبیرکل آژانس انرژی اتمی به تهران قبل از نشست شورای حکام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، لارنس نورمن، خبرنگار روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز (جمعه)، در توییتی در حساب کاربری خود از احتمال سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران قبل از نشست شورای حکام خبر داد.

نورمن در توییت خود نوشت: «من بار‌ها صحبت‌هایی مبنی‌بر سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران را از منابع و از هیئت مدیره آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شنیده‌ام.»

او در ادامه توییت خود مدعی شد: «به نظر می‌رسد ایران در حال حاضر اعلام کرده است که در حال ارسال دعوتنامه است. اما شاید شرایطی ضمیمه آن شده باشد. بحث‌های فشرده همچنان در جریان است.»

پیش‌تر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نگران است اطلاعات مربوط به تأسیسات هسته‌ای که ایران اجازه بررسی آن‌ها را به بازرسان نداده است، همچنان حل‌نشده باقی بماند.

او همچنین مدعی شده بود که تهران باید در اسرع وقت این مسئله را حل کند.

نشست شورای حکام آژانس انرژی اتمی قرار است از روز دوشنبه ۲۲ شهریور تا جمعه ۲۶ شهریور در وین برگزار شود که مسئله برنامه هسته‌ای و قطع دسترسی آژانس به تأسیسات اتمی ایران یکی از مباحث اصلی آن خواهد بود.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/28602
اخبار مرتبط

نظرات شما