معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا(س):

سیاست جامعه الزهرا (س) جذب اساتید از میان بانوان طلبه است/ تدوین نظام نامه جامع تربیتی در جامعه الزهرا(س)

معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا(س) با اشاره به توسعه رشته‌های تحصیلی جامعه الزهرا(س)، اظهار داشت: سیاست جامعه الزهرا (س) جذب اساتید از میان بانوان طلبه همین مجموعه است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی سجودی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ جامعه الزهرا(س)، اظهار داشت: ثبت نام آزمون ورودی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از ۱۹ آذر آغاز شده و داوطلبان در تمام سطوح تحصیلی دو، بازپذیری، سه، چهار و دوره عالی فقه می‌توانند ثبت نام کنند.
وی ادامه داد: جامعه الزهرا(س) از جهت علمی و آموزشی، از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و با لحاظ اقتضائات، زمینه تحصیل بانوان را تا اجتهادپروری فراهم کرده است.
آزمون ورودی طلاب سطح دو و سه به صورت مجازی برگزار می‌شود
معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا(س) با اشاره به به زمان آزمون ورودی جامعه الزهرا گفت: ما زمان آزمون را در دو مرحله قرار دادیم، یک مرحله برای سطح دو و بازپذیری است که روز جمعه ۲۰ اسفند برگزار می‌شود و داوطلبان سه ماه فرصت دارند تا برای آزمون ورودی آماده شوند و همچنین آزمون ورودی داوطلبان سطح سه، چهار و دوره عالی فقه و اصول روز ۲۳ اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: آزمون ورودی سطح دو، بازپذیری و سطح سه به صورت مجازی است، اما آزمون سطح چهار در صورت مساعد بودن شرایط کشور از نظر شیوع بیماری کرونا به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام سجودی اضافه کرد: جامعه الزهرا (س) امکانات رفاهی و خدماتی ویژه بانوان طلبه از جمله خوابگاه، مهدکودک، مجتمع آموزشی تربیتی هدی و برخی موارد دیگر دارد که برای اطلاع از این مسائل داوطلبان به سایت مراجعه کنند.
راه اندازی ستاد آموزش از راه دور در جامعه‌الزهرا (س)
معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا(س) در ادامه با اشاره به مباحث آموزشی این مجموعه، عنوان کرد: از بهمن سال ۱۳۹۸ که بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، برنامه ریزی لازم برای برگزاری کلاس‌ها به صورت غیرحضوری و مجازی صورت گرفت و ستاد آموزش از راه دور جامعه الزهرا (س)  راه اندازی شد.
وی ابراز داشت: در طول دو سال اخیر، برنامه‌های آموزشی و تحصیلی با همکاری اساتید و طلاب برگزار شد. در برنامه ریزی نیمسال دوم سال تحصیلی جاری تلاش بر این است که مقدمات حضور طلاب برای برخی دروس فراهم شود که در صورت مساعد بودن شرایط اطلاع رسانی خواهد شد.
توسعه رشته‌های تحصیلی جامعه الزهرا(س) در دست اقدام است
حجت‌الاسلام  سجودی  با اشاره به اینکه توسعه و ارتقای جامعه الزهرا(س)  در همه ابعاد و عرصه‌های علمی و آموزشی مورد تأکید است، افزود: یکی از برنامه‌هایی که در حال توسعه است، دوره تربیت مدرس برای طلاب ایرانی و غیرایرانی در حال برنامه ریزی است تا سال‌های آینده فارغ التحصیلان آن رشته را برای تدریس جذب کنیم.
سیاست جامعه الزهرا (س)  جذب اساتید از میان بانوان طلبه است
وی تاکید کرد: سیاست جامعه الزهرا (س) بر این است که حداکثر اساتید از میان بانوان طلبه همین مؤسسه علمی حوزوی جذب، گزینش و به کارگیری شوند. به طوری که امروز تمام اساتید سطح دو از خود بانوان طلبه این مؤسسه هستند و برخی از بانوان طلبه جامعه الزهرا(س) در دیگر مراکز علمی تدریس می‌کنند.
معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا(س)  اضافه کرد: دو سوم اساتید در سطح سه و چهار بانوان هستند که امید است توسعه پیدا کنند و ما در تمام سطوح تحصیلی از اساتید خانم استفاده کنیم.
وی همچنین به صدور مدرک و دفاع از پایان نامه‌های سطح سه و چهار اشاره کرد و گفت: در رابطه با پایان نامه‌ها و صدور مدرک از زمان شیوع بیماری کرونا خللی در صدور مدرک به وجود نیامد.
تدوین نظام نامه جامع تربیتی در جامعه الزهرا(س)  
حجت الاسلام سجودی در ادامه با بیان اینکه معاونت آموزشی تربیتی متکفل دو بخش «آموزشی» و «تربیتی» است، ابراز داشت: در بخش تربیتی، برگزاری دروس اخلاق مستمر برای اساتید و طلاب، برگزاری دوره‌های آموزشی تربیتی در بخش ایرانی و غیرایرانی، دوره‌های تربیتی برای اساتید و دوره‌های آموزشی اساتید همیار در دستور کار است.
معاون آموزشی تربیتی جامعه الزهرا (س)  به تدوین نظام نامه جامع تربیتی ویژه طلاب اشاره کرد و در پایان اضافه کرد: در اداره قرآن و حدیث فعالیت‌های مختلف و دوره‌های مختلف قرآنی و حدیثی برنامه ریزی شده و در زمینه‌های قرآنی همکاری متعددی با نهادهای همسو داریم.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/30148
اخبار مرتبط

نظرات شما