یاوه‌گویی سعد حریری علیه ایران قبل از ترک لبنان

نخست‌وزیر پیشین لبنان از تعلیق فعالیت خود در عرصه سیاسی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، «سعد حریری» نخست وزیر اسبق لبنان و رئیس جریان المستقبل از تعلیق فعالیت سیاسی خود خبر داد و از اعضای المستقبل خواست تا همین اقدام را انجام دهند.

رئیس جریان المستقبل مدعی شد: «در راستای مسؤولیت‌پذیری خودم و اینکه متقاعد شده‌ام که با وجود نفوذ ایران در لبنان و سردرگمی بین‌المللی، تفرقه ملی و فرقه‌گرایی، هیچ فرصت مثبتی برای لبنان وجود ندارد، تعلیق فعالیت سیاسی خود را اعلام می‌کنم و از اعضای جریان المستقبل هم می‌خواهم که اقدام مشابه را انجام دهند».

وی با بیان اینکه در انتخابات پارلمانی هیچ نامزدی از جریان المستقبل و یا به نام المستقبل معرفی نخواهد شد، افزود: ما به خدمت به مردم و کشورمان ادامه خواهیم داد؛ اما تصمیم ما این است که هر گونه نقش یا مسؤولیت در دولت، پارلمان یا سیاست به معنای سنتی آن را تعلیق کنیم.

 

 

حریری تصریح کرد: برای قبول مسؤولیت تنها من پاسخگوی انقلاب ۱۷ اکتبر سال ۲۰۱۹ بودم و استعفای دولت خود را تقدیم کردم. من تنها کسی بودم که پس از فاجعه ۴ اوت بیروت، سعی کردم از طریق دولتی متشکل از متخصصان، شیوه کار خود را تغییر دهم.

رئیس جریان المستقبل تصریح کرد: اما چیزی که برای من غیر قابل تحمل است، این است که تعدادی از لبنانی‌ها مرا به عنوان یکی از ارکان قدرت عامل فاجعه و مانعی برای ایجاد هرگونه نمایندگی سیاسی جدید که منجر به ایجاد راه‌حل می‌شود، بدانند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/30999
اخبار مرتبط

نظرات شما