سرانه ۲۸ میلیون ریالی هزینه مدیریت شهری به ازای هر شهروند قمی

مدیریت شهری در سال آینده به ازای هر شهروند قمی ۲۸ میلیون ریال هزینه خواهد کرد که این رقم شامل هزینه‌های خدمات شهری و اجرای پروژه‌های عمرانی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: فرآیند تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ از مهرماه ۱۴۰۰ در شهرداری قم آغاز و با صرف بیش ۱۰۰۰ نفر ساعت فعالیت بودجه سال ۱۴۰۱ درسه قالب اقتصادی، مأموریتی و برنامه راهبردی تدوین شد.

مجید محمدرضاخانی گفت: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قم بر مبنای دستیابی به چشم انداز بر اساس اهداف هشت‌گانه و ذیل راهبرد‌های ۲۹گانه و سیاست‌های ۸۱گانه تدوین شده است.

او گفت: خروجی سیستم‌های کنترل مدیریت از جمله سامانه بازخورد استراتژیک، سامانه آمار و اطلاعات، سامانه کنترل پروژه و سامانه ارزیابی عملکرد شهرداری قم از جمله منابع کارشناسان برای تدوین بودجه سال آینده بودند.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی بودجه پیش‌بینی شده برای شهرداری قم در سال ۱۴۰۱ نسبت به اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ گفت: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قم به مبلغ ۴۵ هزار میلیارد ریال به شورا برای بررسی و تصویب ارائه شده است.

محمدرضاخانی گفت: بودجه پیشنهادی سازمان‌های تابعه شهرداری نیز شامل ۶۹۲۶ میلیارد ریال منابع و مصارف است که با حذف موارد مشترک با بودجه شهرداری جمعا بودجه پیشنهادی شهرداری قم و سازمان‌های تابعه به میزان ۴۷ هزار میلیارد ریال منابع و مصارف می‌رسد.

به گفته او درآمد‌های ساختمانی، عوارض و بهای خدمات، اوراق مشارکت و فروش اموال غیرمنقول از مهم‌ترین منابع درآمدی در بودجه شهرداری قم در سال آینده خواهند بود.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم  می گوید: بودجه اصلاحیه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال به تصویب رسیده که ۱۰ هزار میلیارد ریال جاری، ۲۳ هزار میلیارد ریال تملک دارایی سرمایه‌ای و دو هزار میلیارد ریال تملک دارایی مالی است.

محمدرضاخانی با اشاره به اینکه سرانه درآمد حاصل از عوارض و خدمات بها و جرایم پرداختی توسط شهروندان به ازای هر شهروند حدود ۱۳ میلیون ریال است، گف: سرانه هزینه مدیریت شهری شامل هزینه‌های نگهداری شهر مانند رفت‌وروب، ایمنی و نگهداری فضای سبز و بودجه اجرای پروژه‌های عمرانی در سال ۱۴۰۱ به ازای هر شهروند ۲۸ میلیون ریال احصا می‌شود.


انتهای پیام/


منبع:شهرداری قم
http://qomefarda.ir/31154
اخبار مرتبط

نظرات شما