در صورت عقلانیت آمریکایی‌ها و اروپایی ها، امکان حل سریع مسائل باقی مانده وجود دارد

مشاور هیئت مذاکره کننده ایرانی در وین از امکان حل مسائل باقی مانده در صورت دیده شدن عقلانیت از سوی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد مرندی، مشاور هیئت مذاکره کننده ایرانی در وین در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: اگر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها انعطاف و عقلانیت نشان دهند، مسائل باقی‌مانده را می‌توان خیلی سریع حل کرد.

او در ادامه گفت و گوی خود افزود: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها باید بپذیرند که ایران برای نقض مجدد توافق هسته‌ای به آن‌ها امتیازی نمی‌دهد. تا زمانی که توافق هسته‌ای شامل لغو تحریم‌ها و راستی‌آزمایی لغو آن‌ها نباشد، نمی‌توانیم توافق کنیم.

او همچنین گفت: تا زمانی که اروپایی‌ها درخواست‌های ایران و نیز پایبندی به توافق هسته‌ای را نپذیرند، ما نمی‌توانیم توافق کنیم.

مشاور هیئت مذاکره کننده ایرانی در وین همچنین گفت: ارزیابی محافل غربی دقیق نیست. مسائلی که هیئت ایرانی مطرح می‌کند، از روز نخست مذاکرات موجود بوده است.

مرندی گفت: ما از صحبت غربی‌ها در مورد رسیدن ۹۸ درصدی به تفاهم شگفت زده شده ایم. بجای دادن اطلاعات غلط به رسانه ها، آن‌ها بایستی به مسأله واقعی برای رسیدن به توافق بپردازند. برخی مسائل در مذاکرات وین حل شده است، اما برخی دیگر همچنان پابرجاست.

وی در ادامه افزود: هیئت ایرانی امیدوار است بزودی به یک توافق دست یابد؛ اما همچنان مشکلات مهمی وجود دارد. ضرب الاجل‌هایی که آن‌ها در مورد آن صحبت کردند ما نادیده گرفتیم و برای ما مهم نیست.

محمد مرندی همچنین گفت: ما به دنبال یک توافق در اسرع وقت هستیم؛ زیرا می‌خواهیم زنان و کودکان مان را از تحریم‌های غرب آزاد کنیم.

گفتنی است مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای در وین در حال انجام است و به گفته بسیاری از مقامات به مرحله حساس و نهایی آن رسیده است. در حالی که انتظار می‌رود این دور، آخرین دور از مذاکرات باشد مقامات برخی کشور‌ها در تلاش برای تاثیرگذاری بر روند آن هستند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31564
اخبار مرتبط

نظرات شما