نفوذ پهپاد «حسان» به سرزمین های اشغالی ثابت کرد معادله هوایی هم در اختیار حزب الله است

منام منصور گفت: پهپاد حسان این فکر باطل را که آسمان و زمین سرزمین های عربی به روی اسرائیل باز است، از اندیشه سران صهیونیستی بیرون کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، روز جمعه مصادف با یکم اسفند حزب الله لبنان اعلام کرد که پهپاد «حسان» را به داخل سرزمین‌های اشغالی فلسطین فرستاده است و در یک مأموریت شناسایی به طول هفتاد کیلومتر در شمال فلسطین اشغالی به مدت چهل دقیقه پرواز کرده و صهیونیست‌ها نتوانسته‌اند با انواع تسلیحات جنگی خود آن را سرنگون کنند.

پرواز این پهپاد بر فراز فلسطین اشغالی پس از سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نشان داد کدام طرف قواعد بازی را در دست دارد و قواعد درگیری جدید را ترسیم می‌کند و از طرف دیگر ارتش رژیم صهیونیستی را در شرایط سردرگمی و دستپاچگی قرار داد.

منابع عبری زبان پس از نفوذ پهپاد حزب الله در عمق ۷۰ کیلومتری اعلام کردند که ناتوانی جنگنده‌های اف-۱۶، بالگرد‌های آپاچی و موشک‌های سامانه دفاعی گنبد آهنین در رهگیری پهپاد حزب الله که به داخل اراضی اشغالی نفوذ کرده بودند، علاوه بر یک شکست امنیتی، یک شکست اقتصادی است چرا که تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی که کدام هزاران دلار قیمت دارد از رهگیری این پهپاد ناکام مانده اند.

در این راستا، «منام منصور» نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با پیامدهای نفوذ پهپاد «حسان» حزب الله به سرزمین های اشغالی فلسطین برای رژیم صهیونیستی گفت: نفوذ پهپاد «حسان» به اسرائیل، معادله جدیدی را تثبیت کرد تا نشان دهد حزب الله همان گونه که قبلا ثابت کرد هر سربازی در سوریه شهید شود یک سرباز معادل آن در اسرائیل کشته می شود و همچنین هر وسیله ای که در آسمان محور مقاومت، سوریه، لبنان و یا فلسطین تخطی کند، اراضی اشغالی نیز هدف قرار خواهند گرفت.

منام منصور افزود: پرواز پهپاد حسان در سرزمین های اشغالی همچنین اثبات معادله جدیدی بود که تأکید کرد اگر حریم هوایی لبنان نقض شود، آسمان فلسطین اشغالی قطعا نقض خواهد شد. چنانچه دیدیم این پرنده توانست با موفقیت وارد سرزمین های اشغالی شود بدون اینکه موشک ها و یا سامانه گنبد آهنین و یا هواپیماها و بالگردهای اسرائیل بتوانند آن را رهگیری کرده و یا هدف قرار دهند.

این تحلیلگر لبنانی تأکید کرد: نکته مهم اینکه رژیم صهیونیستی و یا بهتر بگوییم رسانه های صهیونیستی (زیرا آنها در این موضوع به شدت با رژیم اسرائیل همراه بوده و تعیین کننده هستند) اطمینان یافته اند که آنها قادر به جنگ جدید و نقض این معادله نیستند و نکته مهم تر اینکه آنها حتی نمی دانستند که آیا این پهپاد حسان قادر به حمل کلاهک های هسته ای و یا بمب و یا هر ماده منفجره ای هستند یا خیر. به همین دلیل به نوعی سرگردان هستند.

نفوذ پهپاد «حسان» به اسرائیل ثابت کرد که معادله هوایی هم در اختیار حزب الله است

وی توضیح داد: رژیم صهیونیستی پس از این گردش پهپاد حسان برای جلوگیری از آبروریزی دو پهپاد را به عمق خاک لبنان ارسال کرد تا در کشور رعب و وحشت ایجاد کند اما چنانچه دیدیم بسیاری از مردم لبنان به بالکن های خانه هایشان آمدند و از پرواز این پهپادها عکس و فیلم گرفتند و رژیم صهیونیستی برای دومین بار سرافکنده شد.

منام منصور در ارتباط با علت نامگذاری این پهپاد به حسان گفت: نام فرمانده «حسان» بر این پهپاد گذاشته شد زیرا او بنیانگذار مسیر تکنولوژی و هواپیماهای بدون سرنشین بود و آنها خواستند با کشتن او این مسیر را از بین ببرند و وحدت ما را هدف قرار دهند اما ما اتاق عملیات مخفی آنها را هدف قرار دادیم و همواره ثابت شده است که شهادت هر سرباز و فرماندهی در محور مقاومت نتیجه معکوس دارد و عزم و اراده ما را بیشتر می کند و نتیجه آن پهپاد حسان بود که رژیم صهیونیستی و سربازان و ساکنان سرزمین های اشغالی را به وحشت انداخت. به همین دلیل پیروزی بزرگی و معادله جدیدی به شمار می رود که طرف مقابل یعنی رژیم صهیونیسیتی به آن حسد ورزید.

نویسنده لبنانی ادامه داد: «سید حسن نصر الله» دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی اخیرش تاکید کرد که اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند و بخواهد جنگی را آغاز کند، آغازی بر پایان این رژیم غاصب خواهد بود، زیرا جنگ ژوئن ثابت کرد که اسرائیل از راه زمینی نمی تواند وارد شود، با حمله از دریا هم سرنگون خواهد شد و به آسمان نیز تسلط داریم و به معادله بزرگی تبدیل شده است و ما دست برتر را داریم. به همین دلیل رژیم صهیونیستی دیگر فرصتی غیر از انتحار و خودکشی ندارد و همه این موارد نشان می دهد که رژیم صهیونیستی در سراشیبی زوال و محو از وجود قرار گرفته است. دیگر دریا و زمین در اختیار آن نیست و پهپاد حسان ثابت کرده هوا نیز در اختیار ماست.

وی در پایان تصریح کرد: ما در اینجا می توانیم کلام سید حسن نصر الله درباره پهپاد حسان 24 ساعت پیش از وورد به سرزمین های اشغالی را با بازدیدهای ایشان از اتاق های عملیات و پی گیری همه جزئیات ربط دهیم. معادله حسان این فکر باطل را که آسمان و زمین سرزمین های عربی به روی اسرائیل باز است، از اندیشه سران صهیونیستی بیرون و ثابت کرد که آسمان و زمین و دریا در لبنان در اختییار ماست.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31961
اخبار مرتبط

نظرات شما