اذعان فرمانده سنتکام به توانایی موشکی ایران در برابر رژیم صهیونیستی

ژنرال کنت مک‌کنزی با اشاره به قدرت موشکی ایران اذعان کرد بسیاری از موشکهای بالستیک ایران، قادر به رسیدن به سرزمین های اشغالی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ایرنا نوشت: ژنرال «کنت مک‌کنزی» فرمانده سازمان تروریستی سنتکام با اشاره به قدرت موشکی کشورمان گفت ایران بیش از ۳ هزار موشک بالستیک دارد که بسیاری از آن‌ها می‌توانند به سرزمین‌های اشغالی برسند.

به گزارش جروزالم پست، مک‌کنزی که به زودی بازنشسته می‌شود، هفته گذشته در جریان سفری به سرزمین‌های اشغالی با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر صهیونیستی، و «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم دیدار کرد و اکنون در بیانیه کتبی خود نیروی موشکی ایران را بزرگترین تهدید برای امنیت منطقه خواند.

مک‌کنزی در این باره به کمیته نیرو‌های مسلح سنا گفت: «در سطح نظامی، نگرانی من قبل از هر چیز این است که ایران سلاح هسته‌ای نداشته باشد، اما درباره رشد و کارایی قابل توجه برنامه موشکی بالستیک آن‌ها نیز بسیار نگران هستم. آن‌ها بیش از ۳ هزار موشک از انواع مختلف دارند که برخی از آن‌ها می‌توانند به تل‌آویو برسند. هیچ یک از آن‌ها هنوز نمی‌توانند به اروپا برسند.»

این ژنرال آمریکایی در بیانیه ادعایی خود نیروی موشکی ایران را بزرگترین تهدید برای امنیت منطقه خواند و گفت که ایران زرادخانه موشک‌های بالستیک با قابلیت کلاهک هسته‌ای را توسعه داده و چندین بار هم آن‌ها را آزمایش کرده است. او مدعی شد: «ایران طی ۵ تا ۷ سال گذشته سرمایه‌گذاری زیادی در برنامه موشکی بالستیک خود انجام داده است.»

سنتکام در بیانیه خود ارزیابی کرده است که سوریه و عراق همچنان به عنوان مسیر‌های تدارکاتی و قطبی برای پیشبرد «کارزار خود علیه اسرائیل» مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مک‌کنزی همچنین نسبت به برنامه پهپاد‌های ایران ابراز نگرانی کرد و مدعی شد «پهپاد‌های ایران از نظر افزایش سرعت، برد، دقت، مقاومت و وزن کلاهک شبیه موشک‌های کروز هستند. ایران همچنین توانسته است قطعات پهپاد را به صورت انبوه تولید کند و این امکان را فراهم کند تا با سهولت بیشتری در اختیار شبکه نیابتی جمهوری اسلامی قرار گیرد.»

همچنین کنت مک کنزی امروز در مصاحبه‌ای با اشاره به تحولات اخیر اوکراین و بدون در نظر گرفتن حملات متداول آمریکا به کشور‌های مختلف جهان اعلام کرد حمله روسیه به اوکراین نشان دهنده بی‌اعتنایی عمدی مسکو به هنجار‌های بین المللی است.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/32309
اخبار مرتبط

نظرات شما