مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم:

10 هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی اوقاف قم اسکان یافتند/بقاع متبرکه باید قطب فرهنگی کشور شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به اینکه بقاع متبرکه باید قطب فرهنگی کشور شوند، گفت: مراکز اقامتی اوقاف از ابتدای آغاز تعطیلات نوروزی بیش از 10 هزار نفر از مسافران و زائران ورودی به قم را اسکان داده که جدا از ظرفیت اسکان بقاع متبرکه شاخص استان است.

حجت الاسلام عباس اسکندری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به طرح آرامش بهاری، اظهار داشت:طرح آرامش بهاری به عنوان یکی از مهمترین سرفصل‌های سازمان اوقاف است.
وی ادامه داد: در بیش از 40 بقعه متبرکه قم، طرح آرامش بهاری ویژه نوروز ۱۴۰۱ با محوریت 4 بقعه شاخص در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به اهمیت و هدف طرح آرامش بهاری، گفت: این برنامه با هدف تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تدوین و اجرایی می‌شود
 وی اضافه کرد: 65 مٌبلغ در قالب«خیمه های معرفت» برنامه های فرهنگی، آموزشی و مشاوره ای را برای نوجوانان و جوانان ارائه می دهند همچنین در بیش از 80 بقعه نیز نماز جماعت اقامه می شود.
حجت الاسلام اسکندری با اشاره فعالیت مراکز افق اداره کل اوقاف و امور خیریه قم در اسکان، حمایت های پزشکی و دارویی و توزیع بسته های معیشتی به افراد مستضعف، عنوان کرد: مراکز اقامتی این اداره کل از ابتدای آغاز تعطیلات نوروزی بیش از 10 هزار نفر از مسافران و زائران ورودی به قم را اسکان داده که جدا از ظرفیت اسکان بقاع متبرکه شاخص استان است.
وی ادامه داد: بقاع متبرکه امامزاده جمال الدین(ع) در کمربندی اراک، پنج امامزاده در پیرامون مسجد جمکران، امامزاده قلعه چم در مسیر قم-نیزار، امامزاده جعفر زواریون در محور قم-اراک، مهمترین بقاع متبرکه این استان در اسکان مسافران نوروزی است که طرح آرامش بهاری در این اماکن در حال اجرا است.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/32440
اخبار مرتبط

نظرات شما