ساخت ۱۰۰۰ فیلم باموضوع دینی و دفاع مقدس

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به نقش فیلمسازان در تبیین آرمان‌های انقلاب گفت:از ابتدای انقلاب ۴۰۰۰ فیلم ساخته شده که از این تعداد ۱۰۰۰ فیلم با موضوعات دینی یا مرتبط با دفاع مقدس است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،‌ محمد خزاعی در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این سازمان و وزارت ارشاد ارائه کرد و گفت: اصلاح قوانین و آئین نامه‌ها از اولویت‌های جدی ما است و تا کنون سعی کرده‌ایم با شفاف سازی شاخص‌های مد نظر شورای پروانه ساخت و نمایش، از ایجاد تنش در این حوزه جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور افزود: با توجه به شعار عدالت محوری دولت سیزدهم، هر هفته سفرهایی را به نقاط مختلف کشور به منظور بازدید با اهالی فرهنگ و هنر، جذب استعدادها و شناسایی مشکلات در دستور کار داریم.

خزاعی ضمن اشاره به هتک حرمت امام رضا (ع) در فیلم عنکبوت مقدس، ابراز داشت: وزارت ارشاد شکایتی را از طریق مراجع قضائی، نسبت به دست اندرکاران این فیلم پیگیری می‌کند و با همکاری‌های صورت گرفته با وزارت امور خارجه در تلاشیم از تکرار این گونه موارد جلوگیری به عمل آوریم.

وی با اشاره به نقش فیلمسازان در تبیین دستاوردها و آرمان‌های انقلاب گفت: از ابتدای انقلاب حدود ۴ هزار فیلم ساخته شده است که از این تعداد حدود ۱۰۰۰ فیلم موضوعات دینی یا مرتبط با دفاع مقدس داشته است و نمی‌توان نقش فیلم سازان را در عرصه جهاد تبیین نادیده گرفت؛ متأسفانه در هجمه‌ای که علیه سینما صورت گرفت، چهره‌های بسیار خوب سینما نادیده گرفته شدند.

در بخش دیگری از این دیدار معاونت‌های سازمان سینمایی کشور به نکاتی پیرامون برنامه‌های آتی اشاره کردند و آمادگی خود را جهت همکاری با حوزه علمیه و کارشناسان دینی در جهت ارتقا محتوا و سوژه‌های مناسب اعلام داشتند.


انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/34066
اخبار مرتبط

نظرات شما