بازسازی مجتمع فرهنگی نور به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

بازسازی و بهسازی زیر ساخت‌های مجتمع فرهنگی نور برای ارائه خدمات فرهنگی و ورزش و هنری نیاز به اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از مجتمع فرهنگی نور گفت: این مجموعه فرهنگی بعد از ۳ دهه فعالیت، دچار فرسودگی زیر ساختی شده است و نیاز به بازسازی و بهسازی اساسی در زمینه موتورخانه، استخر، سالن سینما، زائر سرا وآمفی تئاتر دارد.

احمد امیرآبادی افزود: در ۳ سال گذشته، بودجه‌ها و ردیف‌های اعتباری برای این مجموعه تصویب شده است و برای امسال هم تلاش می‌کنیم ۳ تا ۵ میلیارد تومان به این مجموعه اختصاص داده شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این مجتمع، تنها مجموعه فرهنگی و ورزشی در منطقه محروم نیروگاه است گفت: در حال حاضر این مجموعه به صورت هزینه درآمد اداره می‌شود که با توجه به توانایی مالی پایین مردم این منطقه، این روش شیوه مناسبی برای اداره این مجتمع نیست.

وی افزود: برای این مجموعه باید از ظرفیت‌های بودجه‌ای دولت و برخی هلدینگ‌های اقتصادی و خیران استفاده کرد تا مشکلات این مجموعه بر اساس اولویت‌ها به حداقل برسد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان هم با بیان اینکه روزانه ۹۵۰ نفر از مردم مناطق ۲، ۳ و ۶ شهر قم از این مجتمع استفاده می‌کنند گفت: در یک دهه گذشته تلاش‌های زیادی برای نگهداری و بازسازی تنها مجموعه فرهنگی منطقه نیروگاه صورت گرفته، اما به دلیل نبود اعتبار، زیر ساخت‌ها و امکانات این مجتمع دچار فرسودگی شده است.

حجت الاسلام مرتضی شعبان زاده افزود: نصب سیستم ایمنی و اعلام حریق ساختمان، تعویض تجهیزات موتورخانه استخر و بهسازی، تکمیل و راه اندازی مجدد سینما با نصب ۵۰۰ صندلی را ۳ طرح اولویت دار برای بازسازی مجتمع فرهنگی نور برشمرد.


انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/35140
اخبار مرتبط

نظرات شما