آیت الله سعیدی:

تجلیل از خانواده شهدا یک عبادت است

امام جمعه قم با اشاره به اینکه تجلیل از خانواده شهدا از رسالت های مکتب ما است، گفت: تجلیل از خانواده شهدا یک عبادت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سعیدی امشب در چهارمین آیین گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان قم که با محوریت نیروی پدافند هوایی در مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد با اشاره به یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: یاد و خاطره شهدا را بازگو کردن و تجلیل از بازماندگان و بستگان آنها یکی از رسالت های مکتب ما و وظیفه دینی ما است.
وی ادامه داد: قرآن می گوید کسانی که در راه خدا جهاد کردند و جان خود را در این راه از دست دادند خیال نکنید مرده هستند.آنها اموات نیستند بلکه احیا هستند. شهدا هم زنده هستند و هم زنده کننده هستند.
تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به برکت یاد و خاطره شهدا، گفت: وقتی یاد و خاطره شهدا زنده می شود به برکت این قیام و جهادی که آنها داشتند نور و نفسی تازه در رگ های مردم دمیده می شود.
وی اضافه کرد: خون امام حسین(ع) ثارالله نامیده شد بخاطر اینکه قداست و اهمیتی که داشت وگرن خدا که خون ندارد. ما به دلیل اهمیت خون امام حسین(ع)و تجلیل از آن بزرگوار خون او را ثارالله نامیدیم.
آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه دشمن هرچه حسادت و حرص داشت در کربلا بر سر اهلبیت(ع) آورد، عنوان کرد: امروز کسی از آن نانجیبان و اشرار و کینه توزان تجلیل نمی کند ولی نه تنها از امام حسین(ع) و ارمان های او بلکه از خاک کربلا هم مردم تجلیل می کنند. از اربعین او از آب فرات امام حسین(ع) تجلیل می شود.
وی اضافه کرد: دشمنان در ابتدای انقلاب دل بسته بودند که ارتش تشکیل نشود. ارتش ماند و چقدر تدبیر ارزشمند و هوشمندانه امام خمینی(ره) خوب بود که ارتش را نگهداشت چه خوب ارتش از ارتش پهلوی به ارتش جمهوری اسلامی تبدیل شد.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه بسیاری از منافقین می خواستند که ارتش تشکیل نشود، ابراز داشت: ارتش ثابت کرد که ارتش پهلوی نیست و در کنار دیگر از نیروهای مسلح از خاک کشور دفاع کرد.
وی خاطرنشان کرد: تجلیل از خانواده های شهدا در قم یک عبادت محسوب می شود.شهدا زنده هستند و راه را نشان می دهند . آنها نور هستند چرا که آنها دنبال رو امام حسین(ع) بودند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/35933
اخبار مرتبط

نظرات شما