آزادسازی بیش از ۲۵۲ هزار متر از اراضی مردم در اصلاح شوارع جمکران

مدیر منطقه پنج شهرداری قم از آزادسازی ۲۵۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی مردم در طرح جدید شوارع جمکران خبر داد و گفت: تملک در طرح قدیم بسیار مشکل و پیچیده بود و طرح جدید بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری آورده دارد که می‌تواند در طرح‌های دیگر شهر هزینه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، زین‌العابدین قراچورلوی در پنجاه و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری شورای شهر برگزار شد، با تأکید بر توجه به مطالبه مردم در منطقه جمکران اظهار داشت: تطبیق شوارع و رینگ دوم جمکران بر اساس مطالبه مردم و توسعه این منطقه انجام‌شده است.

وی چالش‌ها و مشکلات طرح قبلی را موردتوجه قرارداد و افزود: در طرح قبلی در اجرا، مشکلات فراوانی وجود داشت که امکان اجرایی شدن آن نه برای منطقه و شهرداری و نه برای مردم نبود و باعث نارضایتی زیادی شده و باید تعیین تکلیف می‌شد.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم از تصویب طرح جدید در کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی معماری و شهرسازی خبر داد و تصریح کرد: در طرح جدید شارع اصلی به ۵۵ متر کاهش پیداکرده و با لاین تندرو، کندرو، پارک و پیاده‌رو طراحی‌شده است.

وی از آزادسازی حدود ۲۵۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی در طرح جدید خبر داد و گفت: تملک در طرح قدیم بسیار مشکل و پیچیده بوده و طرح جدید بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری آورده دارد که می‌تواند در طرح‌های دیگر شهر هزینه کند.

قراچورلوی ادامه داد: بر اساس دستور شهردار در این منطقه مطالعات جامع انجام‌شده و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه شناسایی‌شده است و طرح جدید بر اساس همین مطالعات تهیه و با اجرای آن یکپارچگی در محدوده جمکران ایجاد می‌شود و برای مردم نیز طرح‌های تشویقی تعریف کرده‌ایم.

وی در پایان توسعه را نیازمند منابع دانست و تأکید کرد: باید تغییر کاربری ۴۰ هکتار فضای سبز محدوده اطراف بلوار پیامبر اعظم(ص) هر چه سریع‌تر مشخص شود، زیرا علاوه بر نیاز شهرداری به منابع این محدوده مالکان زیادی داشته و این شرایط نارضایتی زیادی ایجاد کرده است درحالی‌که با تغییر کاربری آسایش مردم تأمین می‌شود.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/37615
اخبار مرتبط

نظرات شما