آخرین آمار قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه

براساس گزارش‌ها قربانیان زلزله در ترکیه به بیش از ۱۲ هزار نفر و قربانیان سوری نیز به بیش از ۱۲۰۰ تن رسیده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) در تازه‌ترین گزارش منتشر شده اعلام کرد شمار تلفات زلزله‌های روز دوشنبه ترکیه، به ۱۲ هزار و ۳۹۱ کشته و ۶۲ هزار و ۹۱۴ مجروح افزایش یافته است. بیش از ۶۵۰۰ ساختمان فروریخته و بیش از ۱۳ میلیون نفر تحت تأثیر این زلزله و پس لرزه‌هایش قرار گرفتند.

از سویی دیگر خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد  تاکنون هزار و ۲۶۲ نفر جان باخته و ۲ هزار و ۲۸۵ نفر دیگر زخمی شده اند که این آمار نهایی نیست.

حسن الغباش وزیر بهداشت سوریه در این خصوص اعلام کرد ارسال دارو و تجهیزات امدادی و پزشکی به استان های حلب و لاذقیه و حماه و اعزام تیم های پزشکی به استان های مختلف به طور شبانه روزی ادامه دارد.

با این وجود به دلیل تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا علیه ملت سوریه کمک‌های جهانی به این کشور با مشکل مواجه شدند به حدی که صدای سازمان ملل نیز درآمده و «رولا امین» سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد ملاحظات سیاسی باید کنار گذاشته شود و به آسیب دیدگان در سوریه باید کمک رساند.

وزارت خارجه سوریه نیز در بیانیه‌ای از کشورهای عضو سازمان ملل، دبیرخانه این سازمان، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی خواسته بود تا به سوریه و دولت این کشور برای حل فاجعه انسانی ناشی از زلزله اخیر کمک کنند



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/39974
اخبار مرتبط

نظرات شما