زلزله ترکیه، معادل ۵۰۰ بمب اتمی انرژی آزاد کرد

اداره حوادث و شرایط اضطراری ترکیه تاکید کرد که انرژی ناشی از زمین لرزه اخیر جنوب این کشور، معادل انفجار صدها بمب اتمی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از رسانه های خبری عرب زبان نوشت: اداره حوادث و شرایط اضطراری ترکیه (آفاد) ظهر امروز (شنبه) در رابطه با دو زمین لرزه مرگبار و ویرانگر دوشنبه گذشته در جنوب این کشور اعلام کرد که زمین لرزه نخست به بزرگی ۷.۷ ریشتر، ۶۵ ثانیه طول کشیده و مدت زمان زمین لرزه دوم به بزرگی ۷.۶ ریشتر نیز، ۴۵ ثانیه بوده و در نتیجه، با وقوع آنها، منطقه زلزله زده در مجموع نزدیک به دو دقیقه به شدت لرزیده است.

آفاد ضمن اعلام این که انرژی آزاد شده از زمین لرزه ۷.۷ ریشتری اخیر معادل انفجار ۵۰۰ بمب اتمی بوده، از استقرار هزار و ۳۰۰ تیم در مناطق زلزله زده ترکیه برای ارزیابی زیان های ناشی از آن خبر داده و از همه شهروندان این کشور درخواست کرد که راهی مناطق مذکور نشوند.

اداره حوادث و شرایط اضطراری ترکیه ضمن تکذیب گزارش های حاکی از فوران احتمالی آتشفشان پس از زمین لرزه اخیر جنوب این کشور، خاطر نشان ساخت: در منطقه زلزله زده هیچ گونه جریان گدازه یا خاکستر آتشفشانی و همچنین جریان نفت و گاز را ملاحظه نکردیم.

آفاد همچنین از ثبت بیش از دو هزار پس لرزه از زمان وقوع زمین لرزه ۷.۷ ریشتری در سحرگاه دوشنبه گذشته تاکنون خبر داده و تاکید کرد که پس لرزه های ناشی از آن همچنان ادامه دارد و شدت آنها بین چهار تا پنج ریشتر است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40034
اخبار مرتبط

نظرات شما