اتهام زنی جدید انگلیس علیه ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، انگلیس در ادامه تلاش‌های ضدایرانی خود مدعی شد که برای اولین بار مدارکی را به سازمان ملل ارائه کرده است که نشان می‌دهد ایران تسلیحات پیشرفته به یمن ارسال می‌کند.

به گزارش واشنگتن پست، وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای مدعی شد: تسلیحات توقیف شده توسط ناو «اچ ام اس مونتروز» نیروی دریایی سلطنتی به عنوان مدرکی به سازمان ملل ارائه شده است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد مرتبط می‌کند.

در این بیانیه آمده است: این تسلیحات به نمایندگان سازمان ملل که مسئول ارزیابی درگیری در یمن و فعالیت هسته ای ایران هستند، ارائه شد.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس مدعی شد: انگلیس متعهد به رعایت قوانین بین‌المللی است و به مقابله با فعالیت‌های ایران که با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد مغایرت دارد، ادامه خواهد داد. به همین دلیل است که ما یک نیروی دریایی سلطنتی دائمی در منطقه خلیج فارس داریم که عملیات های امنیتی حیاتی دریایی را انجام می دهد و در حمایت از صلح پایدار در یمن کار می کند!

تلاش دولت انگلیس برای پرونده سازی علیه ایران در سازمان ملل در حالی انجام می‌شود که تهاجم ائتلاف سعودی علیه یمن با حمایت کشورهای غربی از سال ۲۰۱۵ تاکنون جان صد‌ها هزار یمنی را گرفته و اوضاعی را در این کشور ایجاد کرده است که سازمان ملل آن را بدترین بحران انسانی در جهان خوانده است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40095
اخبار مرتبط

نظرات شما