ترس از انتفاضه نتانیاهو را تسلیم کرد

بیم از انتفاضه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تسلیم کرد و موجب شد تا دستور کاهش تعرض به مسجد الاقصی را در ماه مبارک رمضان صادر کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، شبکه عبری زبان "کان" اعلام کرد که این تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وجود مخالفت شدید ایتامار بن غفیر وزیر امنیت داخلی و بزالل اسموتریچ وزیر داریی کابینه که هر دو تندرو هستند، گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، این شبکه صهیونیستی گزارش داد که تصمیم نتانیاهو با توصیه نهاد‌های امنیتی و برای کاهش تعرض شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی در ۱۰ روز پایانی ماه مبارک رمضان گرفته شده است.

دستور نتانیاهو پس از آن صورت می‌گیرد که یعقوب شبتای رئیس پلیس رژیم صهیونیستی نسبت به احتمال آغاز دور جدیدی از حملات علیه اهداف صهیونیستی در اراضی اشغالی هشدار داد. وی گفته که در روز‌های اخیر هشدار‌های زیادی در مورد احتمال انجام عملیات فلسطینیان علیه اهداف اسرائیلی صادر شده است.

رئیس پلیس رژیم صهیونیستی گفته است که اوضاع داخلی اسرائیل بسیار پیچیده و ملتهب است و به سمت ترور‌های سیاسی و جنگ داخلی پیش می‌رود.

شبتای اذعان کرد: مرحله کنونی را نمی‌توان انتفاضه نامید، اما در مرحله تشدید تنش و درگیری‌ها هستیم.

تحلیلگران سیاسی معتقدند که حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو موجب تشدید بحران و شکاف‌های داخلی می‌شود و ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش می‌گیرد و از سوی دیگر به افزایش تنش‌ها در منطقه منجر می‌شود.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40227
اخبار مرتبط

نظرات شما