نقش مؤثر برپایی نمایشگاه کتاب در ترویج فرهنگ کتابخوانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم یکی از بهترین راه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی را برپایی نمایشگاه‌های کتاب دانست و گفت: نمایشگاه کتاب دین موجب برانگیختگی فرهنگی در قم شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی توکلیان یکی از بهترین راه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی را برپایی نمایشگاه‌های کتاب دانست و اظهار داشت: عموم مردم با بازدید از این نمایشگاه‌ها و خرید کتب برای خود، اقوام و آشنایان در ترویج فرهنگ کتابخوانی تأثیرگذار هستند.

وی با تأکید بر اینکه برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی موجب برانگیختگی فرهنگی جامعه می‌شود، عنوان کرد: ماه رمضان هم فرصت خوبی است که می‌توان از ظرفیت آن برای برپایی نمایشگاه کتاب استفاده کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم عنوان کرد: 30 هزار و 726 کتابخانه در کشور با هفت هزار و 500 کتابدار فعال هستند و ما در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی با استانداردهای جهانی پیش می‌رویم و امیدواریم بتوانیم با سیاست‌ها و تدابیر دولت مردمی خدمات مطلوبی را به مردم ارائه دهیم.

وی ادامه داد: 24 کتابخانه در استان قم زیرنظر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم فعالیت دارند که 35 هزار متر مربع فضای فرهنگی را به خود اختصاص داده‌اند و در این استان 28 هزار عضو داریم که 62 درصد آن‌ها دانش آموز هستند.

لازم به ذکر است، امروز یکم اسفندماه آخرین روز فعالیت نمایشگاه کتاب دین است و عموم مخاطبان تا ساعت 21 می‌توانند برای مشاهده و خرید محصولات ناشران دینی به محل نمایشگاه‌های دائمی استان قم در انتهای خاکفرج مراجعه کنند.

 



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40241
اخبار مرتبط

نظرات شما