هشدار مدودف درباره اقدامات غرب و بروز فاجعه هسته‌ای و آخرالزمانی در جهان

رئیس جمهور پیشین روسیه تاکید کرد غرب با ارسال سلاح به اوکراین خطر فاجعه اتمی در جهان را افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، طی یک سال اخیر ده‌ها میلیارد دلار کمک تسلیحاتی کشور‌های غربی برای مقابله با روسیه راهی اوکراین شده است. این در حالی است که مسکو بار‌ها درباره این اقدامات به کشور‌های غربی هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دمیتری مدودف، رئیس جمهور پیشین روسیه با انتقاد از رویکرد غرب درباره جنگ اوکراین اعلام کرد افزایش کمک‌های تسلیحاتی غرب به کی یف می‌تواند در نهایت منجر به فاجعه اتمی برای جهان شود.

مدودف تاکید کرد: تردیدی وجود ندارد که پمپاژ تسلیحات غربی به اوکراین از هرگونه امکان برای مذاکره به منظور پایان بخشیدن به جنگ ممانعت به عمل می‌آورد. دشمنان ما تنها در حال انجام چنین کاری بوده و نمی‌خواهند بفهمند که این اقدامات می‌تواند به یک شکست مفتضحانه منجر شود.

این مقام روس با اشاره به احتمال بروز جنگ اتمی افزود: این اقدام غربی‌ها در نهایت به یک فروپاشی و وضعیت آخر الزمانی منجر خواهد شد. جایی که (به دلیل استفاده از تسلیحات هسته‌ای) قرن‌ها تا زمانی که آوار تشعشع رادیواکتیو را متوقف کند، زندگی پیشین خود را فراموش خواهید کرد.

کاترینا کولونا، وزیر خارجه فرانسه در حاشیه نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو این سخنان مدودف را سخنانی تحریک آمیز خواند. او در این باره گفت: متاسفانه مدودف مدت هاست ما را به اظهارات غیرمسئولانه و ظالمانه خود عادت داده است که به هیچ وجه واقعیت را منعکس نمی‌کند. ما در مقابل اقدامی انجام نخواهیم داد.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان تاکید دارد عضویت اوکراین در سازمان ناتو خطری است که بقای روسیه را به مخاطره می‌اندازد و مسکو محکوم به پیروزی در این نبرد با هر ابزار ممکنی است. او بر این باور است به هر میزان کمک کشور‌های غربی به اوکراین افزایش یافته و این کشور به پیروزی در جنگ نزدیک شود، خطر استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای به منظور برگرداندن ورق نبرد افزایش خواهد یافت.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40444
اخبار مرتبط

نظرات شما