در سایه بی‌توجهی مسئولان؛

بازار سیاه مسکن ملی در قم + تصاویر

به‌صورت آشکار فیش‌های مسکن ملی در قم به فروش می‌رسد در این بازار سیاه واریزی ۸۰ میلیون مسکن ملی با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان در سایت دیوار به فروش می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  وزارت مسکن و شهرسازی خریدوفروش در طرح نهضت ملی مسکن را ممنوع اعلام کرده و هر نوع فروش امتیاز توسط متقاضی، به‌منزله اقرار به عدم نیاز مسکن تلقی می‌شود و وفق دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی، فرم ج متقاضی قرمز می‌شود.

اما به‌صورت آشکار فیش‌های مسکن ملی در قم به فروش می‌رسد در این بازار سیاه واریزی ۸۰ میلیون مسکن ملی باقیمت رو ۴۰۰ میلیون در سایت دیوار به فروش می‌رسد.

سؤال اینجاست که چگونه سایت‌هایی مانند شیپور و دیوار اقدام به تأیید و انتشار این آگهی‌ها می‌کنند و بستری را برای سودجویان فراهم می‌کنند که به فریب و متضرر شدن عده‌ای که خسته از اجاره‌نشینی هستند می‌انجامد.

نکته قابل‌توجه این است که این معاملات در محضرهای رسمی انجام می‌شود.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد مشاوران املاک، فایل­‌های زیادی در این حوزه برای خریداران دارند، معتقد هستند مسئولان به‌این‌علت اعلام می‌کنند که فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع است تا دست دلالان بزرگ از این بازار کوتاه شود و پرونده‌هایی نظیر آنچه در مسکن مهر رخ داد تکرار نشود. اما بااین‌حال معامله در بنگاه­‌های املاک به قوت خود باقی است و به شیوه مسکن مهر ادامه دارد.

با ادامه روند خریدوفروش فیش مسکن‌های هنوز ساخته نشده شاهد فروش چندین‌باره این امتیازات و ایجاد بازاری خواهیم بود که به‌صورت تصاعدی قیمت این امتیازها و بالطبع قیمت مسکن را بالا می‌برد که در تناقض باهدف اولیه طرح مسکن و تهیه مسکن با هزینه مناسب است.



انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/41444
اخبار مرتبط

نظرات شما