با حضور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم ؛

پیگیری مشکلات شرکت‌های دارای سرمایه‌گذار خارجی در قم به‌صورت میدانی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم اظهار داشت: در راستای تحقق رشد تولید، مشکلات واحدهای تولیدی و شرکت‌های فعال دارای سرمایه‌گذار خارجی در قم به‌صورت میدانی و با حضور مدیران بخش‌های اقتصادی استان پیگیری و برای رفع آن‌ها تصمیم‌های لازم گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی فراهانی گفت: ‌ با دعوت از فرماندار، مدیران کل امور مالیاتی، محیط‌زیست، بورس، رئیس امور شعب بانک صنعت و معدن و نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، از سه شرکت فعال استان که سرمایه‌گذار خارجی داشتند، بازدید و سخنان فعالان و مدیران این شرکت‌ها شنیده شد تا چالش‌های رشد تولید در این مجموعه‌ها به‌صورت تخصصی بررسی و پیگیری شود.
وی افزود: دو شرکت مورد بازدید در این دوره از بازدیدها در شهرک صنعتی سلفچگان با نام‌های تجاری کاسپین شیمی و ماهان شیمی بودند و یکی دیگر از شرکت‌های مورد بازدید، در منطقه صنعتی نیزار با نام نورد لوله نیزار بود که مسائل و چالش‌های آن برای رشد تولید در این مرحله از بازدیدهای میدانی مورد بررسی مدیران قرار گرفت.
وی با اشاره به بررسی چالش‌های این شرکت‌ها و تلاش برای رفع‌ آن‌ها در جریان بازدیدهای میدانی مدیران اقتصادی استان، ‌ ادامه داد: پیگیری مسائل مالیاتی و اعطای تسهیلات بانکی در راستای تحقق شعار سال و رشد تولید، همچنین بررسی و ارائه پیشنهاد در راستای رفع مشکل صدور مجوز محیط‌زیست و مجوز سازمان صمت و نیز ارائه راهکارهای پذیرش و تأمین مالی از بورس و پیگیری آخرین وضعیت سرمایه‌گذاران خارجی طرح‌ها، هدف اصلی این بازدیدهای دوره‌ای است.
فراهانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند روبه‌رشد سرمایه‌گذاری خارجی در قم، گفت: با بسته‌های تشویقی درنظر گرفته شده‌، سرمایه‌گذاری در قم موردتوجه فعالان اقتصادی از کشورهای مختلف جهان به‌خصوص کشورهای همسایه و مسلمان قرار گرفته است و ما دراین‌رابطه می‌خواهیم به یک قطب جذاب سرمایه‌گذاری در حوزه‌های متنوع اقتصادی تبدیل شویم.
وی همچنین افزود: با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل امور اقتصادی و دارایی قم، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان نیز به‌صورت مستقل در حال راه‌اندازی است تا سرمایه‌گذاران با سهولت بیشتری بتوانند فرایندهای اداری را انجام و از راهنمایی‌های لازم برای شناخت هرچه بهتر حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری در استان برخوردار شوند.
گفتنی است شهرک‌های صنعتی قم از امکانات زیرساختی مناسبی برای فعالیت‌های تولیدی در حوزه‌های مختلف برخوردار است و سرمایه‌گذاران با استفاده از این ظرفیت و نیز نزدیک بودن این شهرک‌ها به پایتخت و عمده بازارهای مصرف کشور می‌توانند فعالیت اقتصادی سودآوری را در این استان ایجاد کنند.
در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/42170
اخبار مرتبط

نظرات شما