با حضور مسئولان؛

از فاتح بام جهان که صعودش را به شهدا تقدیم کرده بود، تجلیل شد

در مراسمی از روح الله کاظمی، وکیل و هیمالیانورد قمی که صعود به بام جهان را با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران تقدیم به خون پاک شهدا نموده بود، تقدیر به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  امروز در مراسمی که با حضور جمعی از مدعوین دادگستری استان قم، ورزشکاران کوهنورد، وکلای کشور و اصحاب رسانه برگزار شد، از ورزشکار قمی که نام مقدس قم، ام القرای جهان تشیع را بر بام جهان به اهتزار درآورد و با یاد نمودن از شهدای جلیل قدر اقلاب اسلامی، بر فراز قله اورست برای نخستین بار سرود ملی کشورمان را طنین انداز نمود، تجلیل و قدردانی بعمل آمد.
 
در این مراسم که ریاست هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران نیز حضور داشت، رویکرد بی حاشیه و عملکرد حرفه ای کاظمی ورزشکار با اخلاق قمی را برای همه کوهنوردان و ورزشکاران کشور مثال زدنی دانست و از تلاش و اراده خستگی ناپذیر ایشان برای موفقیت درثبت رکورد ملی به عنوان نخستین ایرانی فاتح دو قله اورست و لوتسه در کمتر از یک روز، تجلیل و قدردانی نمود.
 روح الله کاظمی هیمالیانورد قمی در اردیبهشت ماه گذشته، بعد از سی و پنج روز کوهنوردی در هیمالیا  موفق شد به قله اورست صعود نماید و در این صعود با برافراشتن نام قم و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران بر بام جهان به عنوان نخستین ایرانی، اقدام به پخش سرود ملی کشورمان نمود که بازتاب گسترده ای در رسانه های کشور داشت. همچنین وی سپس موفق شد در کمتر از یک روز پس از صعود به اورست، به قله لوتسه، چهارمین قله بلند جهان صعود نماید و بدین ترتیب نه تنها به عنوان نماینده شهر قم بلکه نخستین ایرانی باشد که کمتر از یک روز دو قله بالای ۸ هزار متر را فتح نموده و این رکورد ملی را به نام ورزش قم به ثبت رساند و تقدیم به روان پاک شهدای انقلاب اسلامی نمود.


 
گالری عکس
http://qomefarda.ir/43012
اخبار مرتبط

نظرات شما