مسئول سازمان بسیج اساتید:

۳۰ هزار استاد بسیجی در قم گرد هم می‌آیند

مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم گفت: همایش روز ملی بسیج اساتید با حضور ۳۰ هزار استاد بسیجی روز پنجشنبه در مؤسسه علمی‌پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمود علامه روشن در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به ۳۱ خرداد  و روز بسیج اساتید عنوان کرد: در این همایش آیت‌الله رجبی رئیس مؤسسه علمی‌پژوهشی امام خمینی رحمه‌الله به همراه یکی از مسئولان ملی به ایراد سخن خواهند پرداخت.
مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم اضافه کرد: برای برگزاری این همایش، کمیته‌های پنج‌گانه اجرایی، محتوای، مدعوین، رسانه و کمیته تقدیر و تجلیل شکل‌گرفته است و در پایان این همایش ضمن تجلیل از اساتید نمونه، قرائت بیانیه نهضت استادی بسیج به‌عنوان نقشه راه فعالیت‌های آتی قرائت خواهد شد.
علامه روشن با اشاره به فعالیت بسیج اساتید استان، تصریح کرد: جذب اساتید در دانشگاه‌ها، فعالیت‌های تبیینی در قالب جهاد تبیین و روشنگری، تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در گروه‌های مختلف با نگاه و رویکرد راه‌حل‌های مسائل کلان استان و ملی، اقدامات جهادی و محرومیت‌زدایی در قالب دو گروه «سلامت و تبیینی» بخشی از مهم‌ترین اقدامات جاری بسیج اساتید استان است.
وی خاطرنشان کرد: گروه‌درمانی شهید سلیمانی بسیج اساتید استان قم در پیاده‌روی اربعین سال گذشته بیش از ۷۰ هزار خدمت در مدت ۱۰ روز انجام داد.
مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم ابراز داشت: در حوزه فرهنگی نیز اقداماتی در حوزه عفاف و حجاب، فرزندآوری، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، اردوی راهیان نور، اردوی مرقد امام راحل و سایر اردوهای انسجام‌بخشی بسیج اساتید، به‌صورت مستمر انجام می‌گیرد.
علامه روشن با اشاره به اقدامات علمی بسیج اساتید استان قم،  یادآور شد: برگزاری جشنواره استانی و ملی شهید چمران و حمایت از تولیدات علمی، برگزاری کرسی‌های علمی‌ترویجی،  نقد و نظر و آزاداندیشی و برگزاری اردوهای راهیان علم و فناوری و پیشرفت نیز از اقدامات مهم بسیج اساتید استان قم در حوزه فعالیت‌های علمی است.
وی با اشاره به فعالیت کانون‌های بسیج اساتید مراکز آموزش عالی استان قم، گفت: مأموریت اصلی این کانون‌ها علاوه بر ارائه مباحث علمی، موضوعات پیرامون جهاد تبیین و ارشاد و راهنمایی عموم دانشجویان و آینده‌سازان کشور است.
مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم خاطرنشان کرد: به برکت مباحث تبیینی که توسط اساتید بسیجی استان انجام می‌گیرد در فتنه سال گذشته در مجموع شاهد فضایی آرام در سطح دانشگاه‌های استان بودیم.
وی در پایان بیان داشت: ۲۰ کانون فعال بسیج اساتید در سطح دانشگاه‌های استان فعال است.
گفتنی است همایش روز ملی بسیج اساتید روز ۵ شنبه ۳۱ خردادماه جاری از ساعت ۹ و ۳۰ تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه در مؤسسه علمی‌پژوهشی امام خمینی رحمه‌الله برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43188
اخبار مرتبط

نظرات شما