در آیین اختتامیه؛

برترین‌های نهمین جشنواره علامه حلی (ره) تجلیل شدند

آئین اختتامیه نهمین جشنواره استانی علامه حلی (ره) امروز در مدرسه عالی دارالشفا برگزار و در آن از صاحبان آثار برتر تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آئین اختتامیه نهمین جشنواره استانی علامه حلی (ره) ویژه طلاب حوزه علمیه قم امروز در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد.
این جشنواره همه ساله به‌منظور شناسایی و تجلیل از طلاب جوان نویسنده حوزه‌های علمیه به‌صورت استانی و کشوری برگزار می‌شود.
دبیر علمی نهمین جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قم گفت: ۳ هزار و ۸۷۷ اثر به این دوره از جشنواره ارسال شد که از بین آن‌ها ۱۹۹ اثر حائز رتبه‌های برتر شدند.
حجت‌الاسلام محمدعلی سجودی با بیان اینکه برادران و خواهران طلبه مدارس علمیه استان قم در این جشنواره شرکت کردند افزود: شرکت‌کنندگان در ۴ بخش کتاب، مقاله، پایان‌نامه سطح ۳ و تحقیق پایانی آثار خود را ارسال کنند. 
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم گفت: امروز در حوزه‌های علمیه شرایط برای رسیدن به قله‌های کمال در زمینه‌های علمی، اجتماعی و اخلاقی برای طلاب جوان فراهم است. 
آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری گفت: پژوهش ماندگار و ارزشمند نیازمند فهم عمیق و همه‌جانبه از دین و داشتن آگاهی و عقبه علمی است. 
وی نسل جوان را سرمایه امروز کشورمان عنوان کرد و افزود: حوزه علمیه به‌عنوان نهاد علمی، آموزشی و اخلاقی باید برای تربیت طلاب جوان برنامه‌ریزی و در ابعاد مختلف برای ساخت نیروی انسانی الگو تلاش کند. 
آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه علم و اخلاق باید با هم در دروس طلاب جوان گنجانده شود گفت: درگذشته هر شهری در کشور علمای خود را داشت، اما امروز در این زمینه خلأهایی وجود دارد و حوزه باید در کنار تأمین نیاز‌های کشور، رویه‌های لازم برای معرفی و شکل‌گیری علمای برجسته و الگو را اجرایی کند. 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حوزه باید نیاز‌های نیروی انسانی انقلاب و کشور را باید با هم تأمین کند و در این زمینه باید پشتوانه‌سازی لازم را انجام دهد. 
وی شناسایی استعداد‌ها و هدایت درسی مناسب طلاب را از پیش‌نیازهای حوزه علمیه عنوان کرد و گفت: باید در حوزه علمیه چارچوب مشخص آموزشی و پژوهشی طراحی شود تا مسیر طلاب روشن باشد و با سازوکار منشور طلبگی، افق آینده آنان را مشخص کنیم تا طلبه در بخش آموزش و درس‌خواندن دچار مشکل نشود.




انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/43772
اخبار مرتبط

نظرات شما