امام‌جمعه سلفچگان:

زیارت امام رضا (ع) افضلِ زیارات است

امام‌جمعه سلفچگان گفت: زیارت امام رضا (ع) افضلِ زیارات است به این معنا که وجود نازنین حضرت امام رئوف برای ایجاد رابطه محبت‌آمیز محوریت دارد.

حجت‌الاسلام مهدی غروی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به سالروز شهادت امام رضا (ع) اظهار داشت: این حضرت برخلاف سایر اهل‌بیت (ع) به ایران عزیمت کردند و در مشهد سکنی گزیدند تا به شهادت رسیدند.
وی به پاداش زیارت امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: زیارت امام رضا (ع) افضلِ زیارات است به این معنا که وجود نازنین حضرت امام رئوف و «غَوْثَ هَذِهِ الْأُمَّةِ وَ غِیَاثَهَا»، برای ایجاد رابطه تحببی و محبة الله محوریت دارد و این محوریت در فرهنگ‌بانی آن حضرت برای نهضت عاشورا است.
امام‌جمعه سلفچگان تصریح کرد: یکی از عبارات مشترک زیارت‌نامه‌های امام حسین (ع) و امام رضا (ع)، این فقره است که: «قَتَلَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَکَ بِالْأَیدِی‌ وَ الْأَلْسُنِ‌» یعنی خدا نابود کند کسانی که با دست و زبان قاتل شما شدند.
وی افزود: این عبارت گویای این حقیقت است که اساساً ائمه اطهار (ع) به دو صورت و به دو مرحله ترور می‌شوند و به شهادت می‌رسند: ترور شخصی و ترور شخصیتی.
غروی بیان داشت: یعنی قبل از جنایت قتل و شهادت رهبران الهی، جریان طاغوت ابتدا ایشان را از مقام الهی‌شان کنار زدند و تقدس ایشان را در جامعه انکار و ایشان را نزد افکار عمومی تنزل دادند و ایشان را از مقام برگزیدگی الهی به شهروند عادی پایین‌ آوردند و سپس به‌راحتی ایشان را به شهادت رساندند.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/45210
اخبار مرتبط

نظرات شما