نماینده مردم قم در مجلس:

طرح‌های توسعه‌ای در قم با نگاه به ظرفیت‌ تأمین آب باشد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است اجرای طرح‌های توسعه‌ای در استان با نگاه به ظرفیت‌های موجود برای تأمین آب موردنیاز دنبال شود، تا شاهد به‌وجودآمدن مشکلات بعدی نباشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در سالن کرامت استانداری قم بیان داشت: در تأمین منابع آبی موردنیاز قم محدودیت وجود دارد و بر همین اساس ما باید بیشترین بهره‌وری را با مدیریت مصرف در این بخش داشته باشیم.
وی افزود: شرایط اقلیمی قم و کاهش نزولات آسمانی طی سال‌های اخیر در کنار پایین‌رفتن سطح چاه‌های آب و کم‌شدن کیفیت آن، از جمله عواملی به شمار می‌آید که موجب کم‌شدن منابع تأمین آب در داخل استان شده است.
وی ادامه داد: از طرف دیگر موضوع انتقال بین استانی آب، مسئله‌ای ملی است و مباحث خاص خود را دارد، بنابراین در هرگونه تصمیم‌گیری برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در استان باید به موضوع تأمین آب و عوامل محدودکننده آن توجه کافی را داشت.
گفتنی است در جلسه شورای برنامه‌ریزی قم با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی پیرامون مباحث مرتبط با توسعه استان در بخش‌های مختلف بحث و تبادل نظر شد و در پایان نیز از مسئولان دستگاه‌های برتر در جشنواره شهید رجایی تجلیل به عمل آمد.




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری ایرنا
http://qomefarda.ir/45319
اخبار مرتبط

نظرات شما