استاندار قم:

مردم با خداحافظی مدیران غیرپاسخگو خوشحال خواهند شد

استاندار قم با بیان اینکه برکناری مدیران غیرپاسخگو مردم را خوشحال خواهد کرد، گفت: مجموعه مدیریت استان فعالیت هیچ مدیر غیرپاسخگو به مردم را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « قم فردا »، سید محمد آقامیری در جلسه شورای اداری استان قم، افزود  ملاقات مردمی بدون وقت قبلی، یکی از رویکردهای مهم مدیریت استان است و تمام مدیران باید بستر این ملاقات‌ها را فراهم کند.
استاندار گفت: قانون برای حل مشکلات مردم وضع شده نه افزودن گره‌های بیشتر و هرجایی که قانون اجازه بدهد باید مصوبات و لوایح به نفع مردم منعطف شود.
آقامیری ادامه داد: مدیران دست‌کم باید دو روز از هفته را برای ملاقات مستقیم و بدون واسطه اختصاص دهند؛ مدیران قمی حق ندارند دیدارهای عمومی خود را در اتاق کار انجام دهند، فضاهای عمومی ادارات باید به محل دیدارهای مستقیم مردم تبدیل شود.
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، بیان داشت: باید تفکر و فرهنگ بسیجی در تمام لایه‌های جامعه نهادینه و پیاده‌سازی شود.
استاندار قم، خاطرنشان کرد: نمایشگاه روایت پیشرفت قم، بستری بود تا اقدامات دولت در قالب اعداد و مقایسه، با دولت قبل ارزیابی شود، این نمایشگاه پاسخگوی بسیاری از شبهات مردم دررابطه‌با اقدامات دو سال گذشته بود.
گفتنی است نمایشگاه «روایت پیشرفت» از ۲۳ تا ۲۷ آذر باهدف بررسی و بیان دستاوردهای ۲ساله دولت مردمی ویژه طلاب و روحانیون در باغ‌موزه دفاع مقدس قم با حضور شماری از وزرای دولت سیزدهم در قم برگزار شد.
وی گفت: مجموعه مدیریت استان قم در دوره جدید به دنبال پیاده‌سازی جهاد فرهنگی است و تمام دستگاه‌های اجرایی و خدماتی باید در تمام اقدامات خود، اصل پیوست فرهنگی را موردتوجه قرار دهند.
آقامیری ادامه داد: اقدامات کنونی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان شباهتی به جهاد فرهنگی ندارد، جهاد فرهنگی باید با سرعت و قدرت بیشتری انجام بگیرد.
وی تغییر در مبلمان شهری و توسعه نصب تمثال شهدا در معابر شهری را از اقدامات مجموعه مدیریت استان در جهاد فرهنگی یادکرد.
وی همچنین با تأکید بر ضرورت تداوم جهاد خدمت‌رسانی، گفت: خدمت مضاعف به مردم باید همیشگی باشد.
وی همچنین نسبت به همراهی و همکاری دستگاه‌های مختلف در اجرای مطلوب‌تر طرح نهضت ملی تأکید کرد.
استاندار قم در ادامه نسبت به اطلاع‌رسانی و جهاد امید آفرینی تأکید کرد و گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی شاهد عملکرد بسیار ضعیفی هستیم و باید شاهد تحول در انتخاب مدیران روابط‌عمومی باشیم.
استاندار قم همچنین با بیان اینکه مدیران استان موظف به پاسخگویی به رسانه‌ها هستند، تصریح کرد: با مدیران غیرپاسخگو برخورد خواهیم کرد.


بستر حضور حداکثری مردم قم در انتخابات فراهم شود

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با اشاره به اهمیت مشارکت بالا در انتخابات پیش رو، گفت: بسترسازی جهت حضور حداکثری مردم قم در انتخابات امسال باید فراهم شود.
احمد حاجی‌زاده روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان قم، ادامه داد: ایجاد ظرفیت و بستر جهت مشارکت حداکثری، اولویت نخست مجموعه مدیریت استان دررابطه‌با انتخابات پیش‌رو است.
وی ادامه داد: هر کس که دل در گرو این نظام و کشور دارد باید دررابطه‌با حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی تلاش کند.
حاجی‌زاده با اشاره به آسیب‌شناسی برگزاری دوره‌های قبل انتخابات در قم، گفت: در انتخابات پیش رو تلاش می‌کند تعداد صندوق‌های رأی از حدود ۷۲۰ شعبه به ۸۰۰ صندوق برسد.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.
بر اساس قانون مربوطه، حوزه انتخابیه قم تنها حوزهٔ استان قم برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است و این حوزه به مرکزیت شهر قم ۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.


انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری ایرنا
http://qomefarda.ir/46166
اخبار مرتبط

نظرات شما