رئیس گروه امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

۵۳۴ رسانه دارای مجوز در قم فعالیت دارند

رئیس گروه امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به فعالیت ۵۳۴ رسانه دارای مجوز در استان قم، از خبرنگاران قمی برای شرکت در سومین جشنواره مطبوعات استان دعوت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « قم فردا »، حجت‌الاسلام‌ علی اسماعیلیان با اشاره به برگزاری سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط استان قم، اظهار داشت: این جشنواره ویژه اهالی رسانه استان قم است و آثار ارسالی خبرنگاران می‌بایست در یکی از رسانه‌های دارای مجوز فعالیت از هیئت نظارت بر مطبوعات، شامل نشریات مکتوب، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و رسانه‌های الکترونیک منتشر شده باشد.
رئیس گروه امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ضمن دعوت از اهالی رسانه قم به شرکت در جشنواره مطبوعات استان، بیان داشت: برگزاری این جشنواره می‌تواند موجب رقابت سالم حرفه‌ای میان اهالی رسانه شود که نتیجه آن تقویت مهارت تخصصی و رشد کیفی تولیدات رسانه‌ای است.
حجت‌الاسلام‌ اسماعیلیان بیان داشت: قم یکی از استان‌های پُر خبر در کشور است که اخبار این شهر در ابعاد مختلف برای کشور مهم است و به همین دلیل نقش و مسئولیت خبرنگاران و رسانه‌ها در این استان بسیار پررنگ و اثرگذار است.
وی عنوان کرد: قم ظرفیت بالایی در حوزه رسانه دارد و به‌واسطه استقرار حوزه علمیه قم در جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س)، یکی از مهم‌ترین تأمین‌کننده‌های محتوا در حوزه علوم اسلامی و انسانی است.
وی در ادامه به ارائه آماری از رسانه‌های استان قم پرداخت و گفت: در حال حاضر ۵۳۴ رسانه دارای مجوز در استان قم مشغول به فعالیت هستند.
رئیس گروه امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان داشت: ۳۱۰ رسانه مکتوب، ۹۶ رسانه الکترونیکی برخط و ۱۲۸ رسانه الکترونیکی غیربرخط در قم مجوز فعالیت دارند.
وی با اشاره به تنوع رسانه‌های مکتوب در استان قم بیان داشت: در حال حاضر استان قم دارای ۷ روزنامه، ۹ هفته‌نامه، ۲ دوهفته‌نامه، ۲۰ ماهنامه، ۴ دوماهنامه، ۱۱۶ فصلنامه، ۱۳۷ دوفصلنامه و ۱۵ سالنامه است.
رئیس گروه امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه رسانه‌های الکترونیکی برخط در استان قم شامل سه خبرگزاری و ۹۳ پایگاه خبری است، ابراز داشت: در رسانه‌های الکترونیکی غیربرخط (دیجیتال) نیز قم دارای تعداد ۸ ماهنامه، ‌۴۸ فصلنامه، ‌۷۰ دوفصلنامه، یک سالنامه و ۲ دوماهنامه است.


انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری حوزه
http://qomefarda.ir/46218
اخبار مرتبط

نظرات شما