رئیس پژوهشکده حج و زیارت خبر داد:

ارسال ۸۳ مقاله به کنگره بین‌المللی «بقیع، مدفن امامان و اصحاب»

رئیس پژوهشکده حج و زیارت با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی «بقیع، مدفن امامان و اصحاب» در فروردین ۱۴۰۳ از ارسال ۸۳ مقاله به دبیرخانه این کنگره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، میرزا علیزاده، رئیس پژوهشکده حج و زیارت  امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به کنگره بین‌المللی «بقیع، مدفن امامان و اصحاب» گفت: این کنگره از سال ۱۳۹۷ کلید خورد و تا امروز فعالیت‌های مختلفی دراین‌خصوص انجام شده است.
وی ادامه داد: مجموعه آثار کنگره بین‌المللی «بقیع، مدفن امامان و اصحاب» در ۱۳ عنوان و در قالب ۲۷ جلد کتاب منتشر خواهد شد.
علیزاده با بیان اینکه بیش از ۸۳ مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده است، افزود: ۵۴ مقاله به زبان فارسی است که از این تعداد ۳۱ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است.
وی ادامه داد: ۲۹ مقاله دیگر به زبان‌های مختلف از کشور‌های فرانسه، هند، نیجریه، آرژانتین، عراق، یمن و... به دبیرخانه رسیده که از این تعداد ۱۰ مقاله پذیرش شده است.
رئیس پژوهشکده حج و زیارت با بیان اینکه کنگره بین‌المللی «بقیع، مدفن امامان و اصحاب» در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ با مشارکت قریب به ۳۰ مرکز علمی‌پژوهشی در قم برگزار خواهد شد گفت: ۲۹ فروردین جلسات کمیسیون‌ها برگزار می‌شود و ۳۰ فروردین اجلاسیه سراسری برگزار خواهد شد.
این کنگره در یکصدمین سال تخریب قبور مطهر ائمه بقیع علیهم‌السلام و به‌منظور مطالبه بازسازی مضجع ائمه بقیع و یادآوری جنایات وهابیت در تخریب آثار اسلامی با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47606
اخبار مرتبط

نظرات شما