10 اثر برگزیده جشنواره شعر «مادر انقلاب» (مرضیه دباغ) مشخص شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

نغمه مستشار نظامی دبیر اجرایی جشنواره شعر مادر انقلاب اظهار داشت: جشنواره شعر «مادر انقلاب» با موضوع مرضیه حدیدچی دباغ توسط سایت شاعران پارسی زبان و مشارکت بسیج هنرمندان همزمان با ۴۰ سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد.

* ۱۰ اثر برگزیده جشنواره شعر مادر انقلاب مشخص شدند

دبیر اجرایی این جشنواره بیان کرد: با توجه به اینکه تاکنون در این موضوع کاری نشده بود و مسئله بکر بود، اما آثار بدیع و خوبی به دست ما رسید، حدود یک جلد کتاب اثر واصل شده است، داوری‌ها انجام شده ۱۰ اثر برگزیده مشخص شده اند و بزودی در اختتامیه تجلیل خواهند شد.

* کتاب جشنواره منتشر می‌شود

وی با بیان اینکه تامین جوایز بر عهده بسیج هنرمندان است و بزودی اختتامیه برگزار خواهد شد، ابراز داشت: آثار واصله بیشتر درباره شخصیت «خانم حدیدچی»، دفاع ایشان از کیان زن ایرانی اسلامی و زن مسلمان ایرانی، حضورشان با چادر در برنامه‌هایی چون دیدار با مقامات شوروی سابق، مجاهدت‌های ایشان در زندان و .. بود.

مستشار نظامی خاطر نشان کرد: خوشبختانه اکثر آثار واصله مرتبط با موضوع بود و سایر آثار با محوریت مادران شهداست که از داوری خارج شده است.

وی در پایان تصریح کرد: علیرضا قزوه و عبدالرحیم سعیدی راد دبیر علمی جشنواره هستند و تهیه کتاب هم توسط این شاعران و بنده انجام می‌شود.

گفتنی است،‌ فراخوان کنگره سراسری شعر با محوریت شخصیت بانوی انقلابی سرکار خانم مرضیه حدیدچی (دباغ) چندی پیش منتشر شده بود.‎محور کنگره سراسری شعر ‎پیرامون شخصیت و سیره زندگی بانوی مبارز و انقلابیِ خستگی ناپذیر خانم مرضیه حدیدچی دباغ اعلام شده بود که تا بیستم فروردین ماه علاقه مندان فرصت داشتند آثار را به دبیرخانه ارسال کنند.



انتهای پیام/
منبع:فارس
http://qomefarda.ir/7812
اخبار مرتبط

نظرات شما