آیت‌الله رئیسی:

توسعه فیبر نوری نیاز دانش و فناوری است

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه باید رفاه مردم در فضای مجازی موردتوجه قرار بگیرد، گفت: توسعه فیبر نوری یک زیرساخت فرهنگی مهم در انتقال دانش و فناوری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در دومین دور سفر خود به استان قم در آیین افتتاح پروژه فیبر نوری قم، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵ میلیون نفر در کشور از شبکه فیبر نوری بهره‌مند شدند، اظهار داشت: باید تمام مردم در یک بازده زمانی کوتاه از این زیرساخت مهم ارتباطی برخوردار شوند.
وی ادامه داد: اهمیت فضای مجازی در زندگی روزمره مردم از موضوعات مهمی است که باید موردتوجه قرار بگیرد.
رئیس‌جمهور با اشاره به کسب‌وکارهای مردم در فضای مجازی، گفت: امروز کسب‌وکارها، انتقال دانش، ارتباطات اداری، سازمانی، مالی و غیره بر بستر فضای مجازی قرار گرفته‌ است و بر همین اساس رفاه مردم در فضای مجازی موردتوجه است.
وی اضافه کرد: قدرت و شتاب در شبکه موردتوجه و تأکید دولت سیزدهم است بر همین منظور باید سرعت اینترنت افزایش پیدا کند.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه فیبر نوری سرعت پژوهش و فعالیت دانشگاه‌ها را بیشتر می‌کند، خاطرنشان کرد: توسعه فیبر نوری یک زیرساخت فرهنگی مهم در انتقال دانش و فناوری است.
وی بیان کرد: استان قم به سبب جایگاه والایی که در تولید علم و دانش و وجود موسسه‌های علمی و تحقیقاتی دارد، انتقال این محتواها در استان قم از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.

۷.۵ میلیون خانوار ایرانی تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار گرفتند
همچنین در این مراسم عیسی زارع‌پور با اشاره به اینکه قم دومین استان است که تحت پوشش کامل فیبر نوری قرار می‌گیرد، گفت: تا پایان امسال ۱۴ میلیون از خانوارهای کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: ظرفیت شبکه مادر کشور طی دولت سیزدهم ۹۰ درصد با تجهیزات صددرصد ایرانی افزایش‌یافته است.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه ایران جزء ۵ کشور در جهان است که توانایی ساخت تجهیزات فیبر نوری را دارد، خاطرنشان کرد: هم اینک در ۵۰۰ شهر کشور که ۷۰ درصد جمعیت ایران را شامل می‌شود شبکه فیبر نوری در دست اجراست که در ۱۵۰ شهر این طرح به‌صورت کامل اجرایی شده است.
وی عنوان کرد: طبق قانون هر سال باید ۴ میلیون نفر از مردم کشور تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار بگیرند.
زارع‌پور ابراز داشت: با افتتاح و بهره‌برداری از پروژه فیبر نوری استان قم، ۴۳۵ هزار نفر از خانواده‌های قمی تحت پوشش قرار گرفتند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/48720
اخبار مرتبط

نظرات شما