معاون اجرایی رئیس‌جمهور:

سفر رئیس‌جمهوری به قم با ۸۷ مصوبه همراه بود

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: در جریان جلسه‌های کارشناسی تشکیل شده در مقدمه سفر رئیس‌جمهوری، در مجموع ۸۷ مصوبه جدید برای این دوره سفر با اعتبار پنج هزار و ۳۶۴ میلیارد تومان پیشنهاد که با تأیید رئیس‌جمهور در استان قم اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، محسن منصوری پنجشنبه‌شب در جلسه شورای اداری استان قم که با حضور آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور و هیأت همراه در استانداری قم برگزار شد، بیان داشت: تکمیل آزادراه شهید سلیمانی که کمربندی قم خواهد بود از مهم‌ترین این طرح‌های پیشنهادی است، همچنین دررابطه‌با تکمیل و نوسازی جاده قدیم قم - تهران برنامه‌ریزی لازم انجام شد، احداث ۱۵ باب مجتمع آموزشی در محله‌های مختلف قم باتوجه‌به حجم بالای مهاجرتی که به این استان است، رفع نقاط حادثه‌خیز، ‌ تکمیل ورزشگاه چهارهزار و ۵۰۰ نفره و تکمیل راه قم - کهک از دیگر طرح‌های عمرانی مهمی است که در این دوره سفر رئیس‌جمهوری موردتوجه قرار گرفت.
وی افزود: علاوه بر این باتوجه‌به تأکید رئیس‌جمهور، اجرای طرح مونوریل و تجهیز کارگاه آن به‌صورت عملیاتی و همچنین موضوع فرودگاه قم با تقسیم کار صورت‌گرفته با جدیت دنبال خواهد شد.
معاون رئیس‌جمهور گفت: ارزش مصوبه‌های دور اول سفر رئیس‌جمهور به قم، بیش از چهارهزار میلیارد تومان بود که از این میزان تاکنون بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تأمین و پرداخت شده است.
وی افزود: ما دراین‌خصوص علاوه بر اعتبارات سازمان برنامه‌وبودجه، از محل اعتبارات استانی و دستگاه‌های اجرایی هم مبالغی را تقدیم استان قم کردیم که به لطف الهی منشأ آثار خیری و خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم بوده است.
وی ادامه داد: همچنین بیش از هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای استان قم اختصاص‌یافته است که اگر این رقم را با اعتبارات ذکر شده جمع کنیم می‌توان گفت بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و اقتصادی وارد این استان شده است.
منصوری گفت: از مهم‌ترین مصوبه‌های سفر دوره نخست رئیس‌جمهور به استان قم در حوزه‌های عمرانی می‌توان به طرح چهارخطه کردن مسیر پردیسان به ورجان، طرح‌های مسکن مهر و اجرای پست ۴۰۰ کیلوولت و نیز تکمیل تصفیه‌خانه آب شرب قم اشاره کرد که تکمیل و اجرایی شد و بقیه مصوبه‌ها نیز در دست پیگیری و اجراست.
وی افزود: در دور دوم سفر رئیس‌جمهور هم که هم‌زمان با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) ‌ با حضور اعضای دولت برگزار شد، وزرای آموزش‌وپرورش، اقتصاد و دارایی، ‌ ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت، ‌ درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، ‌ معدن و تجارت، راه و شهرسازی، ‌ ورزش و جوانان، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست، رئیس بنیاد شهید، ‌ معاون رئیس‌جمهور در امور زنان، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، دبیر شورای انقلاب‌فرهنگی و رئیس شورای ارتباطات دولت با حوزه و روحانیت، رئیس‌جمهور را در این سفر همراهی و ضمن حضور در برنامه‌های مختلف و افتتاح طرح‌های متنوع به مسائل حوزه کاری خود در استان قم رسیدگی کردند.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48736
اخبار مرتبط

نظرات شما