خدمت الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی قم ۲۲ درصد افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جواد غلامپور روز سه‌شنبه درگفت وگو باخبرنگار ایرنا با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا،ارائه خدمات دولتی به صورت الکترونیکی را سرعت بخشیده است، افزود: با توجه به اهمیت ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی به صورت الکترونیکی و توسعه دولت الکترونیک، وضعیت ارائه خدمات در ۲ مرحله مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در مرحله اول با خوداظهاری ۵۴ دستگاه‌های اجرایی خدمات الکترونیکی آنها ثبت و در مرحله دوم صحت سنجی این خدمات اجرایی شد.

وی گفت: با ارزیابی‌های دقیق انجام شده، ۱۴۵ خدمت جدید درسالجاری به خدمات الکترونیکی دستگاه‌های استان افزوده شده‌است.

غلامپور در ادامه افزود: از تعداد ۶۵۱ خدمت الکترونیک احصا شده به صورت فرم‌های خود اظهاری ۳۱۸ مورد تمام الکترونیکی ، ۲۱۸ مورد نیمه الکترونیکی و ۱۱۵ مورد به صورت همزمان به هر دو روش نیمه الکترونیکی و حضوری ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: نیمه الکترونیک خدماتی هستند که تنها تعدادی از مرحله‌های آن به صورت الکترونیکی ارائه  و مابقی مراحل باید به صورت حضوری اجرا شود که این خدمات شناسایی و امکان سنجی الکترونیکی کردن تمام مراحل این خدمات درحال بررسی است.

وی  گفت: با توجه به اهمیت توسعه دولت الکترونیک و تاکید ویژه دولت بر تحقق آن، کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان اقدام به شناسایی خدمات الکترونیک به صورت خود اظهاری از سوی دستگاه های اجرایی کرده‌است.

وی با بیان اینکه ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی استان به صورت مستمر پایش می‌شود، افزود: افزایش ۲۲ درصدی خدمات الکترونیکی توسط دستگاه‌های اجرایی طی چند ماه اخیر نشان دهنده ظرفیت‌های بالای فناوری اطلاعات در قم است.

غلامپور با اشاره به اینکه قم از جمله استان‌های پیشرو در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی است، اظهار داشت: این زیرساخت‌ها موجب شده تا امکان توسعه خدمات الکترونیکی و تحقق دولت الکترونیک در این استان فراهم باشد.

وی با تاکید بر اهمیت با تاکید بر اهمیت تحقق دولت الکترونیک افزود: توسعه دولت الکترونیک و استفاده از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، دسترسی آسان مردم به خدمات دولتی و کسب‌وکارها در استان را محقق می‌کند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/21672
اخبار مرتبط

نظرات شما