رئیس مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی قم خبر داد:

ارائه ۴۰ هزار مشاوره توسط پلیس قم

رئیس مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی قم از ارائه ۴۰ هزار و ۴۱۹ مورد مشاوره در اداره مشاوره و دفاتر اجتماعی کلانتری‌های استان قم در سال ۱۴۰۲ خبر داد. 

سرهنگ محمد رحیمی دستجردی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: امروزه در کنار تغییرات سریع و گسترده اجتماعی، پلیس نیز متناسب با مأموریت‌های خود با اتکا به علوم جدید، نیروهای متخصص و تجارب سالیان متمادی، گامی بلند به‌سوی مقابله با وقوع و فراوانی جرایم برداشته است، چنان که مشهود است بخش وسیعی از علل وقوع جرم و بزهکاری در قلمرویی قرار می‌گیرد که مستقیم و غیرمستقیم از طریق ارائه خدمات راهنمایی، مشاوره مددکاری اجتماعی و روان‌درمانی قابل‌ پیشگیری است.

رئیس مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی قم افزود: همواره پایدارترین نظام‌های دولتی از حیث امنیت ملی، نیرومندترین شبکه‌های خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی را در سطح جوامع خویش پوشش داده و آثار درخشان آن را در امنیت پایدار کسب کردند، در این راستا یکی از اقدامات مهم پلیس‌ راه اندازی مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی و گسترش مشاوره در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها است.

وی ادامه داد: این دوایر مشاوره که در کلیه کلانتری‌های استان قم نیز دایر هستند بسیاری از پرونده‌ها را حل‌وفصل کرده و بسیاری از خانواده‌ها را از متلاشی‌ شدن بازداشته و هزینه‌های مادی و معنوی ناشی از افزایش جرم را کاهش داده است.

دستجردی بیان داشت: در سال ۱۴۰۲ با تلاش کارشناسان و تیم تخصصی اداره مشاوره آرامش، تعداد ۴ هزار و ۳۳۳ مورد خدمات مشاوره روان‌شناختی، ۸۲۷ مورد خدمات روان‌سنجی، ۲۴۹ مورد خدمات مددکاری اجتماعی و ۳۷۷ مورد مشاوره حقوقی - انتظامی به مراجعان ارائه شد.

رئیس مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی قم گفت: در سال ۱۴۰۲ در کلیه کلانتری‌های فرماندهی انتظامی استان قم دفاتر مشاوره و مددکاری اجتماعی دایر گردیده و تعداد ۳۴ هزار و ۶۳۶ درخواست مشاوره به این دوایر ارجاع شده است که از این تعداد ۲۵ هزار و ۷۰۲ پرونده قضائی و ۹ هزار و  ۳۴ مورد خدمات مشاوره‌ای بوده است.

 دستجردی خاطرنشان کرد: از تعداد ۲۵ هزار و ۶۰۲ پرونده قضائی بررسی شده در دفاتر مشاوره کلانتری‌ها ۱۸ هزار و ۸۷۹ پرونده به سازش ختم شده و از چرخه قضائی خارج شده است.

وی عنوان داشت: بیشتر پرونده‌های مصالحه شده شامل اختلافات خانوادگی، حقوقی و موارد نزاع و درگیری است که مصالحه برخی از پرونده‌ها با تلاش مددکاران کلانتری‌ها با چندین جلسه پیگیری و رسیدگی کارشناسان مشاوره صورت‌گرفته است و این امر پلیس را در نگاه مردم به عنصری مشاور، مهربان و شریک غم‌های مردم تغییر داده است.


شایان‌ذکر است  اداره مشاوره آرامش استان قم هر روز به‌صورت تلفنی و حضوری پاسخگوی سؤالات و مشکلات شهروندان در حوزه خانوادگی، حقوقی، فردی، شغلی اقتصادی، تحصیلی، ازدواج و غیره می‌باشد و شهروندان می‌توانند همه‌روزه  از ساعت ۷ صبح الی ۱۴ ظهر  به این اداره واقع در خیابان امام خمینی (ره) جنب درمانگاه حضرت زینب (س) – ساختمان معاونت اجتماعی - اداره مشاوره آرامش حضور و یا با شماره‌تلفن‌های ۳۶۶۰۶۰۸۵ یا ۰۹۶۵۸۰  تماس حاصل کرده و از خدمات تخصصی مشاوره پلیس بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/48364
اخبار مرتبط

نظرات شما