هت‌تریک پسران سابریست ایران در روز نخست

دومین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با حضور نمایندگان ایران در ۷ رشته ورزشی پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

دومین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با حضور نمایندگان ایران در ۷ رشته ورزشی پیگیری می‌شود.

ناکامی بانوان تیرانداز ایرانی در صعود به فینال

رقابت‌های تیراندازی تفنگ بادی ۱۰ متر زنان در دومین روز از بازی‌های المپیک توکیو برگزار شد و ایران دو نماینده در این رقابت‌ها داشت. 

نکته قابل توجه این بود که فاطمه کرم‌زاده و آرمینا صادقیان تنها دختران محجبه حاضر در این رقابت نبودند و تیرانداز مصری هم با حجاب به رقابت پرداخت. به نظر می‌رسید او هم نتوانسته نتیجه مورد نظر خود را بگیرد، چرا که پس از پایان رقابتش بسیار ناراحت بود و مربی‌اش سعی در آرام کردن او داشت.
 
آرمینا صادقیان و فاطمه کرم‌زاده دو ملی‌پوش ایرانی در مرحله مقدماتی تفنگ بادی ۱۰ متر در خط آتش قرار گرفتند و در این ماده ۵۶ تیرانداز حضور داشتند که فاطمه کرم‌زاده با ثبت امتیاز ۶۲۴.۹ در رده  ۲۳ قرار گرفت و آرمینا صادقیان جوان‌ترین عضو کاروان ایران نیز با ۶۲۲.۶ امتیاز در رده ۳۰ ایستاد.
 
با توجه به اینکه تنها هشت تیرانداز برتر به فینال راه پیدا می‌کنند، دو نماینده ایران موفق به صعود از دور مقدماتی نشدند.  در این مسابقه تیراندازانی از کشورهای نروژ، کره جنوبی، آمریکا، کره جنوبی، فرانسه، چین، سوئیس و روسیه به فینال راه پیدا کردند. 
 
مرحله فینال تفنگ بادی ۱۰ متر و مرحله مقدماتی تپانچه مردان نیز تا ساعاتی دیگر انجام خواهد شد. نجمه خدمتی ، آرمینا صادقیان، فاطمه کرم‌زاده،  مهیار صداقت، جواد فروغی و هانیه رستمیان اسامی تیراندازان ایرانی حاضر در المپیک توکیوست و مسابقات تیراندازی المپیک توکیو از شنبه دوم مرداد آغاز شده و تا یازدهم مرداد ادامه دارد.
 
 
بازدید رئیس IOC از رقابت‌های تیراندازی بازی‌های المپیک توکیو
 
در  دومین روز از بازی‌های المپیک توکیو، توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک با حضور در محل برگزاری رقابتهای  تیراندازی از مسابقات و سالن ها بازدید کرد. باخ در این بازدید با ورزشکاران هم گفتگو کرد و عکس یادگاری گرفت. البته این بازدید پس از پایان رقابت تیراندازان ایران انجام شد. 
 
در حین این بازدید خبرنگاری از باخ در مورد مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک سوال کرد و وی آن را فوق‌العاده توصیف کرد.
 
 
شاهکار پاکدامن مقابل قهرمان شمشیربازی جهان
 
مسابقات شمشیربازی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در ماده سابر صبح امروز آغاز شد.
 
علی پاکدامن در بازی نخست خود و در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل آندراس زاتماری از مجارستان که قهرمان جهان بود با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ به پیروزی رسید.
 
 
درخشش عابدینی مقابل سابریست کانادایی
 
مجتبی عابدینی نماینده شمشیربازی سابر کشورمان در دیدار نخست و در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل شائوا گوردون از کانادا با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ به پیروزی رسید و به جمع شانزده سابریست برتر این بازی‌ها راه یافت.
 
 
حضور رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش‌وجوانان در سالن محل برگزاری رقابت‌های سابر
 
مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به همراه رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان امروز (شنبه) به ورزشگاه ماکاهوری رفتند تا رقابت شمشیربازان کشورمان را از نزدیک ببینند. حضور مسئولان ورزش کشورمان همزمان با برتری علی پاکدامن مقابل آندراس زاتماری و مجتبی عابدینی مقابل شال گردون در مرحله یک شانزدهم نهایی شد.
 
 
هت‌تریک شمشیربازان سابر با پیروزی رهبری
 
محمد رهبری شمشیرباز ماده سابر کشورمان در اولین رقابت خود در مرحله یک شانزدهم نهایی المپیک۲۰۲۰ با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ برابر نماینده کشور فرانسه پیروز شد و به دور بعد صعود کرد. با این نتیجه تمام ۳ نماینده تیم ملی سابر کشورمان به پیروزی رسیدند تا هت‌تریک صورت بگیرد.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/27714
اخبار مرتبط

نظرات شما