رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم:

وجود حضرت معصومه(س) در قم مبدأ بسیاری از تحولات است/روز قم فرصتی برای بازخوانی و تقویت شهر قم است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در قم آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌هایی در حوزه حجاب و عفاف، اعتیاد و طلاق وجود دارد که مردم باید وارد میدان شوند و برای رفع این آسیب‌ها مطالبه گری کنند، گفت: وجود حضرت معصومه(س) در قم مبدأ بسیاری از تحولات است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مصطفی ملایی ظهر امروز در نشست رسانه‌ای روز قم که در سالن رضوان شهرداری برگزار شد، با اشاره به اینکه شهرها بر اساس مبانی ارزشی خود اقدام به نام‌گذاری روز شهرها را انجام می‌دهند، اظهار داشت: در شهر قم ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به این شهر روز قم نام‌گذاری شد .
وی ادامه داد:هر برنامه و تحولی که در شهر قم اجرایی شود به برکت و حول محور حضرت معصومه(س) است و بخش محوری و اساسی شهر قم وجود بارگاه حضرت معصومه(س) است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه  روز قم به برکت ورود این حضرت به قم رقم خورده است، گفت:  نام‌گذاری شهرها اهداف مختلفی دارد، دستاورد اصلی این نام‌گذاری پرداختن به هویت شهر قم است که در این ایام بازخوانی و تقویت می‌شود.
وی اضافه کرد: تمام برنامه‌هایی که در طول سال انجام می‌شود باید معطوف به حرم حضرت معصومه(س) باشد.
ملایی با اشاره به اینکه وجود پر خیر و برکت حضرت معصومه(س) باعث تشکیل حوزه علمیه، مؤسسات فرهنگی و پایه‌گذاری انقلاب اسلامی ایران شد، ابراز داشت: وجود این حضرت در قم مبدأ بسیاری از تحولات در قم است و باید به این نکته نیز پرداخته شود.
وی ادامه داد:در روز قم باید به موضوعات زنان، حجاب و عفاف، زیارت، گردشگری، زیرساخت‌های تفرجگاهی و … که از مؤلفه‌های روز قم است پرداخت.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در پایان با تأکید بر اینکه در قم آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌هایی در حوزه حجاب و عفاف، اعتیاد و طلاق وجود دارد، خاطرنشان کرد: مردم باید وارد میدان شوند و برای رفع این آسیب‌ها مطالبه گری داشته باشند تا این شهر به جایگاه واقعی خود و در شان کریمه اهل‌بیت(س) رسانده شود.

انتهای پیام/



http://qomefarda.ir/29354
اخبار مرتبط

نظرات شما