امیرآبادی در گفتگو با قم فردا خبر داد:

اختصاص یک سوم بودجه کل شهرداری های کشور به شهرداری قم

امیرآبادی با اشاره به اینکه قم از نظر دریافت گلوبال ها وضعیت خوبی دارد، گفت: سال ۹۷ دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری کل کشور در نظر گرفته شده بود ۷۰۰ میلیارد آن را برای شهرداری قم تخصیص داده شد.

​​احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: استان قم از نظر شاخص ها تک شهرستان بود به همین دلیل در تخصیص بودجه همواره در پایین جدول بودیم اما با توجه به اینکه چند شهرستان به استان قم اضافه شدند وضعیت بودجه بهتر شد از طرفی هم استان‌قم گلوبال بیشتری می‌گیرد که در ردیف بودجه ها آورده نمی شود.

 وی گفت : سال ۹۷ دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان که برای شهرداری کل کشور در نظر گرفته شده بود ۷۰۰ میلیارد آن را برای شهرداری قم تخصیص دادند یعنی بودجه یک سوم کل کشور را برای قم گرفتیم.

امیرآبادی اضافه کرد: این مسائل در ردیف بودجه ها نوشته نمی شود تا رتبه قم بالاتر برود ما از گلوبال ها استفاده های خوبی می کنیم اکثر پروژه های شهرداری های شهرهای دیگر متوقف شدند اما پروژه های شهرداری استان قم فعال هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : در  خصوص باغ موزه دفاع مقدس استان قم جزو استان های بود که بیشترین بودجه را در این زمینه دریافت کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به نظر می‌رسد که نباید خیلی به  کتابچه بودجه دولت که استان قم بودجه کمتری گرفته و استان‌های دیگر بودجه بیشتری گرفتند توجه کرد زیرا آن ظاهر قصه است از طرفی آنچه که در ردیف های بودجه در لایحه بودجه نوشته می شود تخصیص داده نمی شود و بعداز آن چانه زنی برای دریافت بودجه بهتر برای استان وجود دارد.

وی بیان داشت : همین عمران و آبادانی هایی که در استان قم مشاهده می شود بهترین وسیله قضاوت است که بودجه خوبی برای استان قم گرفته شده است.

 امیرآبادی در پاسخ به این سوال که در قصه بودجه فرهنگی که به استان  قم است اختصاص داده می شود گلایه های وجود دارد که فقط به چند ارگان خاص  داده می‌شود و بقیه مردم قم از آن محروم می شوند؟ گفت: بودجه‌ای که به برخی از ارگان‌های فرهنگی و مذهبی در قم اختصاص داده می‌شود از بودجه قم جدا است و بودجه جدایی برای آنها تعریف می‌شود که از بودجه کشوری است کم و زیاد شدن آن بودجه هم ربطی به بودجه استان قم ندارد و جایگاه جدا  و ردیف های خاص خودش را دارد البته ما درخواست  از این ارگان های فرهنگی و مذهبی که در قم هستند و بودجه‌های ملی می‌گیرند دارین  خواسته ما این است که در این بین مردم قم را نیز فراموش نکنند به خود قم نیز از این بودجه‌ها خرج کنند و فکرشان فقط در سطح بین‌المللی و ملی نباشد

وی در پایان گفت: ارگان های فرهنگی قم باید در خصوص بودجه هایی که دریافت می‌کنند به دیوان محاسبات اداری پاسخگو باشند و این مسئله رسانه ای هم می تواند شود.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/30221
اخبار مرتبط

نظرات شما