آیت الله اعرافی:

مسئولان در برابر کنوانسیون های بین المللی موضع انقلابی و هوشمندانه بگیرند/تعلل کشورهای اروپایی قابل قبول نیست

امام جمعه قم با بیان این که هدف کنوانسیون های بین المللی ضربه زدن به استقلال ملت ها است، گفت: مسئولان در برابر کنوانسیون های بین المللی موضع انقلابی و هوشمندانه بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به  اهمیت تقوا در جامعه اظهار داشت: در سوره مبارکه حشر خداوند متعال بارها مومنان را به تقوا و انس پیدا کردن با آن دعوت کرده است.
وی با بیان این که مومنان باید همواره تقوای الهی پیشه کنند، ابراز داشت: تقوای الهی در تمام ابعاد اجتماعی و فردی انسان تاثیر می گذارد و آثار و برکات فراوانی بر زندگی افراد می گذارد.
آیت‌الله  اعرافی ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)و ایام فاطمیه تاکید کرد: در قرآن کریم بیش از 130 آیه درباره شان و منزلت این بانوی اسلام نازل شده است که حاوی مقامات مختلفی چون عصمت، طهارت، علم و دانش حضرت زهرا(س) است.
وی با بیان این که بیش از 500 روایات و 100 صفت درباره این بانوی بزرگوار در کتب روایی و حدیثی شیعه نقل شده است ، ابراز داشت: در میان احادیث و روایات خطبه فدکیه مانند خورشید درخشان می درخشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور شخصیت حضرت زهرا(س) را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: ایشان در پیشگاه خداوند متعال به بالاترین و والاترین مراتب و درجات قرب و فضیلت نائل شده و علاوه بر این الگو بودن حضرت زهرا(س) برای تمام ادوار و دوران از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی فاطمه زهرا(س) است.

وی با اشاره به فرزندان بانوی دو عالم تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در بعد خانوادگی نیز بانویی برجسته و نمونه‌ای بوده که فرزندانی تربیت‌کرده که از مهم‌ترین شخصیت‌های تاریخ بشریت هستند.
امام جمعه قم تاکید کرد: حضرت زهرا(س) بر همه امت اسلام حق دارند چرا که درخشش و تجلی خاندان پیامبر(ص) مرهون تلاش فاطمه است.
وی افزود: ایشان اجازه نداد در مسئله امامت انحرافی نابخشودنی اتفاق بیفتد که در واقع باید گفت ایشان از امامت و ولایت صیانت و نگهداری کردند.
آیت الله اعرافی در بخش دیگری از خطبه های خود به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و بیان داشت: وجود مشکلات شدید معیشتی و اقتصادی نباید سبب شود که دستاوردهای انقلاب به دست فراموشی سپرده شود.
وی با بیان این که دشمن به دنبال جنگ روانی است، تاکید کرد: تمام امکانات استکبار جهانی در فضای حقیقی و مجازی به کار گرفته شده تا دستاوردهای انقلاب را کم اهمیت و بی ارزش نشان دهد و این وظیفه همه ما است که اجازه ندهیم دشمن به هدف خود برسد.
وی با بیان این که این نظام متعلق به تمام ملت ایران است، ابراز داشت: امروز انقلاب اسلامی ایران در 100 شاخص برتر توسعه وضعیت روبه رشد و مناسبی دارد که باید به خوبی به مردم تبیین شود.
امام جمعه قم تاکید کرد: در علم، سواد، فناوری، طول عمر، بهداشت، صنایع برتر، صنعت، زیرساخت‌ها، راه، مسکن، کشاورزی، بیمه، صنایع دفاعی در مسئله امنیت و صیانت از مرزهای ملی قدرت و دستاوردهایی داشته که قابل‌ مقایسه با دوران پهلوی و قاجار نیست.
وی به امنیت و استقلال کشور اشاره کرد و تصریح کرد:  امروز کشور ما دارای بالاترین درصد امنیت و استقلال در منطقه است که باید به آن ببالیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی گفتمان تمدنی نوینی را به دنیا عرضه کرد افزود: ملت حرفی نو و سخنی جدید برای جهان به ارمغان آورد و به فضل الهی ارکان یک تمدن نوین را برای بشریت امروز پایه ریزی کنیم.
وی با اشاره به برجام و بدعهدی آمریکا در این معاهده تصریح کرد:  معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی با اهداف خاص و مغرضانه ای به ملت ها تحریم می شوند و باید در این زمینه هوشیار باشیم.
وی با بیان این که  هدف این معاهدات و اسناد بین‌المللی تغییر ذائقه و فرهنگ ملت‌ها است، تاکید کرد: این درست که این معاهدات شاید دارای برخی مزیت ها نیز باشند اما دارای نقاط ضعف و انحرافاتی هستند که استقلال کشور را مورد هدف قرار می دهند.

وی در پایان با اشاره به برجام و تعلل اروپایی در اجرای تعهداتشان گفت:  در مسئله برجام اروپاییان باید بدانند که صبر انقلاب مردم ایران نیز حدی داشته و ممکن است روزی به پایان برسد.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/3032
اخبار مرتبط

نظرات شما