حجت الاسلام رفیعی:

معرفی و تکریم از شخصیت ها باید در قالب هنر باشد/لازمه تداوم در تکریم شخصیت ها

رئیس همایش بین‌المللی حضرت حمزه(ع) با اشاره به اینکه این همایش روز پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه جاری با پخش بیانات مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد، گفت: باید برای معرفی شخصیت ها و بزرگان مانند حضرت حمزه، عمار، مقداد و غیره در قالب های هنری انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در سومین نشست خبری همایش بین المللی حضرت حمزه اظهار داشت: ایده برگزاری همایش بین المللی حضرت حمزه چندسال قبل اولین بار با مقام معظم رهبری مورد مشورت و نظرخواهی قرارگرفت و ایشان نسبت به آن بسیار استقبال و تاکید کردند.

وی با اشاره به دیدار اخیر مسئولان همایش بین المللی حضرت حمزه(ع) با مقام معظم رهبری، گفت: معظم له در این دیدار بر ساخت فیلم و یا سایر قالب های هنری در معرفی حضرت حمزه(ع) و بر تداوم تکریم شخصیت های مظلوم و کم نام و نشان برغم بزرگی و اهمیت تاریخی آنها مانند عمار، مقداد، ابوذر، سلمان و غیره تاکید کردند.

رئیس همایش بین‌المللی حضرت حمزه(ع) افزود: همچنین برای برگزاری باشکوه و غنای بیشتر این همایش دیدارهایی با آیات صافی گلپایگانی، نوری همدانی، سبحانی و مکارم شیرازی از مراجع تقلید برگزار شده است.

وی یادآور شد: برای برگزاری این همایش تاکنون ۳۰ پیش نشست برگزار شده است؛ این همایش در دو بخش تخصصی پنل و ارائه مقالات در روز ۱۳ بهمن ماه و همایش عمومی از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۲ روز پنشجبه ۱۴ بهمن ماه جاری در سالن قدس مجتمع امام خمینی(ره) ترتیب می یابد.

حجت الاسلام رفیعی  با بیان اینکه به دنبال تدوین و راه اندازی نرم افزار حضرت حمزه برای جمع آوری مجموعه آثار پیرامون این شخصیت هستیم، گفت: بانظر مساعد شهردار قم یکی از معابر مهم این شهر به نام حضرت حمزه(ع) نامگذاری خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری این همایش در وضعیت آبی کرونایی برنامه ریزی شده بود و هم اکنون مسوولان این همایش تابع نظر مسوولان بهداشتی در شکل و نحوه برگزاری آن هستند.

رییس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی بیان کرد: در پایان این همایش از ۵ اثر در رابطه با کتب، مقالات، چگیده مقالات و معرفی پیش نشست های این همایش رونمایی خواهد شد.

رونمایی از چند جلد کتاب در روز همایش
همچنین در ابتدای این جلسه حجت الاسلام سید مجتبی اوصیاء با اشاره به اینکه این همایش پنج شنبه 14بهمن ماه برگزار خواهد شد، گفت: هفته گذشته با مقام معظم رهبری دیداری داشتیم که بسیار پربار بود و بیانات ایشان در روز همایش پخش خواهد شد.
وی ادامه داد: با مراجع تقلید و برخی علما دیداری داشته ایم که از این دیدارهای هم کلیپی در روز همایش پخش خواهد شد.
دبیر اجرایی همایش با اشاره به اینکه سه مقاله منتخب در روز همایش ارائه خواهد شد ، بیان داشت: با توجه به قرمز شدن شهر ، همایش با یک سوم ظرفیت و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری و مجازی پخش خواهد شد. همچنین این برنامه به صورت زنده از شبکه یک و قرآن و شبکه های رادیویی نیز پخش می شود.
وی عنوان کرد: در روز همایش از دو جلد کتاب ، دو جلد مجموعه مقالات همایش و یک جلد چکیده مقالات رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31142
اخبار مرتبط

نظرات شما