امام‌جمعه قم:

جهاد تبیین در کشور باید به راه بیفتد / نباید اجازه دهیم دستاوردهای عظیم انقلاب تحریف شود

امام‌جمعه قم گفت: امروز وظیفه ما جهاد تبیین در همه عرصه‌ها است تا اجازه ندهیم دستاوردهای انقلاب تحریف شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  آیت‌الله حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به‌ضرورت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه اظهار داشت: درگذشته وقتی آمران به معروف و ناهیان از منکر مورد هجمه قرار می‌گرفتند بازاریان به کمک آن‌ها می‌آمدند؛ اما امروز این‌گونه نیست.
وی ادامه داد: البته آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز باید ضوابط امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را رعایت کنند.
حسینی بوشهری در ادامه ضمن تبریک حلول ماه رجب و با اشاره به سالروز شهادت امام هادی (ع) عنوان کرد: هرکدام از امامان در زمان حیاتشان در مقابل حاکمان ستمگر قرار داشتند؛ اما هیچ‌گاه از مسئولیتشان شانه خالی نکردند.
وی ستمگری و بیداد خلفای عباسی اشاره کرد و گفت: سرسخت‌ترین خلیفه عباسی متوکل عباسی بود که در مقابل امام هادی (ع) قرار داشت؛ او کسی است که قبر امام حسین (ع) را با خاک یکسان کرد و امام هادی (ع) را به بزم شراب دعوت کرد.
امام‌جمعه قم به دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و بیان داشت: امام خمینی (ره) به دنبال اسلام ناب، اسلام ظلم‌ستیز، اسلام طرفدار محرومان و عدالت‌خواه و طرفدار دفاع از حقوق انسان‌ها و در مقابل اسلام آمریکایی بود.
وی به چالش‌ها و توطئه‌هایی که در این سال‌ها علیه انقلاب اسلامی ایران صورت‌گرفته اشاره کرد و افزود: بعد از امداد الهی و هدایت رهبران انقلاب، حضور شما مردم هوشمند، فداکار، پرشور و عاشق مکتب اهل‌بیت (ع) است و این رمز موفقیت ما است.
حسینی بوشهری در ادامه مشکلات اقتصادی که در یک دهه اخیر در کشور وجود دارد را موردتوجه قرار و گفت: رهبر معظم انقلاب هم بیان کردند که در دهه ۹۰ آنچه انتظار می‌رفت محقق نشد و اگر به‌درستی عمل می‌شد این‌گونه نبود؛ البته همه را نمی‌شود به گردن دیگران انداخت؛ زیرا گاهی بروکراسی‌های اداری و مشکلاتی که در مسیر تولید مردم ایجاد می‌شود سبب این امر می‌شود.
وی بیان داشت: امروز وظیفه ما جهاد تبیین در همه عرصه‌ها است تا اجازه ندهیم دستاوردهای انقلاب تحریف شود.
امام‌جمعه قم تصریح کرد: زمانی چالش ما با آمریکا بر سر این بود که باید دست عمال آمریکا کم شود، ولی امروز چالش ما با آمریکا این است که آمریکا باید از غرب آسیا و همه منطقه بساطش را جمع کند.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/31254
اخبار مرتبط

نظرات شما