امام حسن (ع) با صلح خود اسلام را حفظ کرد

عضو هیات علمی جامعه المصطفی گفت: امام حسن (ع) در واقع با صلح خود اسلام را حفظ کرد و نشان داد بنی امیه بدعهد است و بر سر پیمان خود نمی‌ماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، عصر یکشنبه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) در جمع روزه داران با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت اما م حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: امام حسن (ع) بسیار شجاع بوده اما شرایط دوران ایشان بسیار حساس بود و در آن زمان روم آماده حمله به سپاه اسلام بود و از سویی دیگر اطرافیان امام حسن (ع) نیز ایشان را در رویارویی با معاویه رها کرده بودند و امام مجتبی (ع) در واقع با صلح خود اسلام را حفظ کرد و نشان داد بنی امیه بدعهد است و بر سر پیمان خود نمی‌ماند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی بیان داشت: امام حسن (ع) فرمود، کسی که بعد از هر نماز واجب آیت الکرسی بخواند تا نماز بعدی در حمایت خداوند است و از خطرات محفوظ می‌ماند و رسول الله به امام علی (ع) نیز فرمودند، آیت الکرسی هر آیه اش ۵۰ نور است و انسان را از خطرات حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از هنرهای ائمه معصومین (ع) این بوده است که سوالات مردم را با قرآن پاسخ می‌دادند که البته این بدان معنا نیست که همه شبهات را می‌توان با آیات قرآن پاسخ گفت و در کنار آن از روایات نیز می‌توان استفاده کرد و به همین دلیل باید تسلطی به قرآن داشته باشیم تا به شبهات مطرح شده پاسخ دهیم.

امام حسن (ع) با فقرا غذا می‌خورد

حجت الاسلام رفیعی، ابراز داشت: امام حسن (ع) با فقرا غذا می‌خورد و فقرا را به خانه دعوت می‌کرد و برای آنها سفره می‌انداخت و حضرت چند مرتبه دارایی خود را با فقرا نصف کرد که نشان از کریم بودن امام حسن (ع) دارد.

استاد حوزه علمیه قم، بیان داشت: روزی امام حسن (ع) بر سر سفره فقرا حاضر بودند که فردی آمد و گفت این در شأن شما نیست که با فقرا هم سفره باشید که امام به او با آیه‌ای قرآن پاسخ داد که خداوند انسان مغرور را دوست ندارد.

وی اضافه کرد: روزی امام مجتبی (ع) در عبور از محلی دیدند که برخی از جوانان با همدیگر شوخی نامناسبی می‌کنند و امام حسن (ع) به آنها فرمود همه مردم جهنم را می‌بینند و کسانی از جهنم دور می‌شوند که خویشتندار باشند و تقوای الهی را رعایت کنند که این موضوع در قرآن نیز بدان اشاره شده است.

نباید به بهانه شوخی آبروی افراد را ببریم

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی در ادامه بیان داشت: نباید آبروی فرد را برد و بعد گفت که شوخی کردیم که متأسفانه در فضای مجازی اینگونه موارد بسیار است و آبروی افراد را می‌برند و ترس در دل دیگران می‌اندازند و با دروغ می‌خواهند مزاه کنند که این امر پسندیده نیست.

حجت الاسلام رفیعی، عنوان داشت: فقرا که به محضر امام حسن (ع) می‌رسیدند امام به آنان می‌فرمود که خواسته خود را بنویسند تا خجالت نکشند و حضرت در انفاق کردن بسیار عجیب بود و تمام رفتار و سلوک ایشان کریمانه بود.

استاد حوزه علمیه قم، با بیان اینکه پیامبر (ص) فرمود قلبی که برای حسنم گریان باشد در قیامت گریان نیست افزود: امام حسن (ع) به کربلا نیز حق دارد و سه فرزند ایشان در کربلا به شهادت رسیدند و امام حسین (ع) نیز هیچگاه جلوی ایشان راه نمی‌رفت.




انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/32892
اخبار مرتبط

نظرات شما