افزایش ۸۹ درصدی ورود مسافر به قم در تعطیلات عید فطر امسال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، ابوالقاسم مقیمی معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم روز چهارشنبه درگفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه آمار مسافران ورودی به قم در تعطیلات عید فطر امسال نسبت به سال قبل، ۸۹ درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ و قبل از دوران کرونا هم ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده‌است افزود: دراین راستا ۷۳ درصد از ظرفیت مجموعه اقامتی استان تکمیل شده‌است.

وی با اشاره بازدیدهای مشترک اداره‌کل تعزیرات، میراث فرهنگی و سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: دراین زمینه کنترل و نظارت خوبی بر قیمت‌ها صورت گرفت و با مشکلاتی که در ایام نوروز داشتیم، مواجه نشدیم.

معاون استاندار قم با بیان اینکه زائران و مسافران استان با مشکل‌ کمبود امکانات خدماتی و رفاهی دست به گریبان هستند، افزود: در مواقع پیک سفر، کمبود جدی پارکینگ را در اطراف مسجد جمکران داریم، همچنین در نقشه ترافیکی اطراف این مکان به شدت با مشکل روبه‌رو هستیم.

وی تصریح کرد:  علیرغم تلاش نیروهای پلیس راهنمایی رانندگی، متاسفانه زایران و مسافران در اوج ترافیک دچار مشکل می شوند. 

مقیمی بیان داشت: با وجود راه‌اندازی و فعالیت ستاد تسهیلات زائران، کماکان مشکلات و ناهماهنگی هایی وجود دارد.

معاون استاندار قم گفت: پارکینگ و سرویس بهداشتی مهمترین معضل‌های استان در بحث زائران و مسافران است.

وی همچنین طرح‌های ترافیکی را نیز از مشکلات استان ذکر کرد و ادامه داد: برغم طرح‌های خوبی که در ایام نیمه شعبان و نوروز تمهید شد ولی  در اجرای درست این طرح‌ها مشکلاتی را شاهد هستیم. 

وی با تاکید بر لزوم اتخاذ تمهیدات  لازم برای انتقال مسافران به سالن‌های ورزشی و  اماکن اقامتی موقت پیش بینی شده در زمان بارندگی گفت: برای آماده سازی برخی امکانات و زیرساخت‌ها باید تصمیمات سریع تری گرفته شود.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/33267
اخبار مرتبط

نظرات شما